به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه پاییز امسال تلفات ناشی از گازگرفتگی نداشتیم؛ تنها معضلی که امسال سازمان آتشنشانی با آن روبرو بود، توجه نکردن شهروندان به بستن شیر کولر منازل خود بود که این موضوع باعث تماسهای مکرر با سازمان آتش نشانی و منجر به اتلاف وقت نیروهای این سازمان برای جلوگیری از هدررفت آب شد در صورتی که متولی این موضوع اداره کل آب و فاضلاب است ، اما شهروندان به اشتباه با سازمان آتش نشانی تماس میگیرند.
وی در زمینه تماسهای غیرضروری با شماره ۱۲۵، تصریح کرد: از شهروندان اصفهانی در خواست میشود به منظور جلوگیری از مشغول شدن غیرضروری این شماره، تلفنهای خود را در دسترس کودکان قرار ندهند، زیرا به صورت مکرر شاهد تماسهای غیرضروری کودکان با این خط هستیم، بدون شک اشغال بی مورد این خط ممکن است در نجات جان افراد تاثیر منفی زیادی بگذارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد : اگر خانوادهها برای فرزندان خود فرهنگسازی مناسب در زمینه چگونگی استفاده از شماره تلفنهای خدمترسان داشته باشند در آینده شاهد اتلاف وقت نیروهای سازمان در پاسخگوییهای غیر ضروری نخواهیم بود، همچنین برخی از مردم تصور میکنند شماره ۱۲۵ برای مطرح کردن هر پرسشی از سازمان آتش نشانی است در صورتی که این شماره تنها برای خدمترسانی است و اشغال شدن بیمورد آن باعث تاخیر افتادن خدمت به اشخاص در خطر میشود.
گلابی با اشاره به همکاری مردم برای باز کردن مسیر عبور خودروهای آتش نشانی اذعان کرد: متاسفانه هنوز شاهد همکاری یکپارچه مردم در زمان ترافیک برای هر چه زودتر رسیدن خودروهای آتش نشانی نیستیم و در این راستا لازم است فرهنگسازی بیشتر شود.
انتهای پیام/م