شهردار اصفهان گفت: نخستین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی اواخر مهرماه جاری در کلان‌شهر اصفهان راه اندازی می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه قرارداد خرید ۵۰ دستگاه تاکسی برقی قطعی شده است، فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این تاکسی‌ها بسیار مهم بود و از این‌رو درصدد ایجاد نخستین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی شدیم که تا ۲ هفته آینده در این کلان‌شهر رونمایی می‌شود.

علی قاسم‌زاده افزود: با توجه به موضوع آلودگی هوای اصفهان توسعه خدمات حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی و مترو مورد توجه قرار گرفته است و پس از واریز وجه در مدت مقرر ۲ ماهه تاکسی‌های برقی برای خدمات شهروندی وارد مدار می‌شود.

وی درخصوص امضای تفاهم نامه مثلث گردشگری بین سه استان اصفهان، شیراز و یزد گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، ایجاد یک مسیر گردشگری جذاب برای گردشگران داخلی و بین‌المللی است و با توجه به استعداد‌های گردشگری هر سه شهر، این مثلث می‌تواند به رونق صنعت گردشگری کمک کند.

قاسم‌زاده ادامه داد: دبیرخانه این مثلت گردشگری به زودی شکل خواهد گرفت تا این مسیر با عنوان «طلایه‌داران گردشگری ایران» رونق بیشتری بگیرد.

شهردار اصفهان درخصوص مدت زمان این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه به صورت چهارساله در نظر گرفته شده است.

 از مجموع ۱۸ هزار دستگاه تاکسی در شهر اصفهان، نیمی از آن از نوع زردرنگ و نیمی دیگر در حوزه سرویس مدارس و آژانس‌ها مشغول فعالیت هستند.

۹ هزار دستگاه تاکسی زردرنگ شامل تاکسی‌های گردشی، خطی یا ویژه ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه است که هفت هزار و ۲۰۰ دستگاه معادل ۸۰ درصد از آن‌ها فرسوده و از رده خارج است.

اصفهان کمترین تعداد روز‌های هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهر‌های ایران دارد و در حالی که صنایع آلوده‌کننده در شعاع ۵۰ کیلومتری آن پراکنده و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کند، به گفته کارشناسان، شرایط جغرافیایی و اقلیمی و کم بودن وزش باد، آلودگی هوای این خطه را به مراتب پیچیده‌تر کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.