دستیابی به امنیت و سلامت فرآورده های خام دامی با همکاری مضاعف بخش خصوصی و دولتی

دومین جلسه هم اندیشی با بخش خصوصی در سال جاری با حضور تمامی داروخانه ها و مراکز درمانگاهی و شرکتهای تعاونی در محل شبکه دامپزشکی شهرستان قاین برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین گفت: دامپزشکان در راستای حمایت از تولید و با ایجاد زیرساختهای بهداشتی مناسب برای صنعت دامپروری از طریق کنترل بیماری‌ها، نقش مهمی در ایجاد نظام دامپروری قوی و نظامند ایفا می‌کنند و در پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری ها همراه با مجموعه دولتی هستند.
وی  افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو داروخانه ها نسبت به تامین داروهای مورد نیاز اقدام کنند و نیز داروخانه ها موظف به استقرار مسئول فنی در محل داروخانه هستند و از فروش هرگونه دارو بدون نسخه پرهیز نمایند و با توجه به کمبود واکسن آنتروتوکسمی و سهمیه بندی شدن آن ، مراکز واکسیناسیون با اعزام واکسیناتور مرکز نسبت به استفاده بهینه از سهمیه خود اقدام نمایند .
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین عنوان کرد : باید خدمات در بخش خصوصی با کیفیت قابل قبول به بهره برداران این حوزه عرضه شود و هماهنگی  و همکاری بین بخش دولتی و خصوصی بیشتر شود تا بتوان اهداف عالیه سازمان دامپزشکی که همان امنیت و سلامت فراورده خام دامی می باشد محقق شود.
 
در این جلسه همکاران بخش خصوصی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و انتظارات خود از مجموعه دولتی در راستای حمایت از بخش خصوصی را عنوان نمودند و دکتر محمودی نیز توقعات و انتظاراتی که از همکاران شاغل در بخش خصوصی در راستای ثبات شغلی و جایگاه دامپزشکی داشتند را بیان نمودند و در پایان ضمن برگزاری کلاس آموزشی آخرین وضعیت مربوط به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در استان و کشور به همکاران ارائه شد.
 
انتهای پیام/ ط آ
 
 
برچسب ها: دامپزشکی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار