بارندگی‌های اخیر به تالاب حله استان بوشهر زندگی دوباره بخشید و این تالاب به خلیج فارس متصل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تالاب حلّه در ۱۰ کیلومتری شمال شرق بوشهر قرار دارد و بنا به گفته اهالی ساکن در روستا‌های مجاور منطقه، از سال ۱۳۴۲ به علت انحراف رودخانه حله و دو شاخه شدن آن در شرق روستای کُرِه بند، تشکیل شده است.

خشکسالی بار‌ها زندگی این تالاب و ساکنانش را به خطر انداخته، اما بارش‌های مناسب پاییزی به آن جانی دوباره بخشید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر می‌گوید: احیا تالاب حله در نتیجه فعالیت‌های حفاظتی بوده که با بارندگی‌های اخیر پاییزی به آبگیری و احیا کامل رسیده است.

باران تالاب حله بوشهر را زنده کرد

به گفته فرهاد قلی نژاد، منطقه حفاظت شده حله پناهگاه مناسب و امن برای پرندگان مهاجر و زمستان گذران مانند مرغابی، غاز وپرستوی دریایی است.

وی بیان می‌کند: با احیای دوباره تالاب حله، تعداد زیادی از عکاسان، پرنده نگرها، گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت راهی منطقه شده‌اند تا جلوه‌های طبیعت را از نزدیک ببینند.

حسین دست‌پاک رئیس منطقه حفاظت شده حله (کُرِه بَند) نیز می‌گوید: نیرو‌های پاسگاه محیط بانی حله با گشت مستمر و شبانه روزی با تمام توان توانسته‌اند منطقه‌ای امن برای پرندگان ایجاد کنند.

تالاب حله با وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، سال ۱۳۵۵ به عنوان منطقه حفاظت شده مصوب شد.

باران تالاب حله بوشهر را زنده کرد

سطح زیستگاهی تالاب نسبت به میزان آب ورودی در سالیان مختلف، متفاوت بوده و در سال‌های پر باران به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

جانورانی مانند شغال، روباه معمولی و گرگ و پرندگانی مانند دراج، شاهین، عقاب، سارگپه، کرکس و اردک‌ها و گیاهانی مانند نخل مرداب، بوریا، چمن شور ساحلی، کنار و گلرنگ وحشی در این تالاب  زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ک

زندگی دوباره تالاب حله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.