مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های دولتی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ فاطمه دانش یزدی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با محوریت آسیب‌های اجتماعی در بافق گفت: برند سازی و بازاریابی در حوزه صنایع دستی، یکی از طرح‌هایی است که میتوان در شهرستان‌های استان به صورت حرفه‌ای و تخصصی اجرا کرد.

دانش یزدی بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های دولتی در حوزه‌های مختلف بخصوص بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حوزه دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد ۵صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای وجود دارد و در کمیته کارگروه مربوطه ۷طرح مصوب شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تکریم بنیاد خانواده و دوره‌های آموزشی در رابطه با کودک، نوجوان و خانواده را یکی از این طرح‌های تصویب شده برشمرد.

ضرورت برند سازی و بازاریابی صنایع دستی در شهرستان‌های استان

وی برند سازی و بازاریابی در حوزه صنایع دستی را دیگر طرح‌های تصویب شده بیان کردوافزود: این طرح در شهرستان‌های استان از جمله بافق به صورت تخصصی و حرفه‌ای اجرا می‌شود.

دانش یزدی با اشاره به اینکه در این راستا دو اصل مورد توجه قرار گرفته است ،گفت:اجرایی بودن طرح‌ها توسط سازمان‌های مردم نهاد و فرابخشی آن‌ها در تمامی شهرستان ها، دو اصلی است که مد نظر قرار گرفته است.

وی یکی از وظایف دفتر بانوان را کنوانسیون حقوق کودک بیان کرد و گفت:کودکان تا ۱۸سالگی مشمول این قانون می‌شوند که طبق این طرح، آشنایی با حقوق کودک در طرح آموزش عنوان شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود:این طرح در ۱۰شهرستان استان اجرایی می‌شود و در راستای آن اشتغال و توانمندی بانوان دنبال می‌شود.

دانشیزدی ادامه داد: باتوجه به آمار جمعیت سال ۹۵، حدود ۵۰درصد آمار را بانوان شامل می‌شوند که حضور آن‌ها در تمامی عرصه‌ها بسیار پررنگ است.

لازم بذکر است:در شهرستان بافق دو کانون فرهنگی و اجتماعی و ۱۴سمن در دسته‌های مختلف در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.