امروز همزمان با سراسر کشور بیستمین مانور زلزله در مدارس استان زنجان نیز برگزار شد.

رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، گفت : برگزاری مانور زلزله و ایمنی امسال با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور صورت می گیرد ، ایمنی ساختمان مدرسه به عنوان مهمترین عامل در جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله و کاهش مرگ و میر دانش آموزان و کارکنان تلقی می شود.

وی افزود : برگزاری مانورهای ایمنی نیز می تواند نقش موثری در کاهش خسارت های جانی و مالی زلزله داشته باشد.

به گفته رشتچی این مانور در مدارس با هدف آموزش و ایجاد آمادگی و رویارویی با یک زلزله واقعی و کاهش آسیب های ناشی از این پدیده طبیعی برگزار می شود ، بنا براین باید سعی شود اقدامات لازم برای بهسازی ساختمان مدارس و ایمن سازی آن ها از آسیب های ناشی از اجزای غیر سازه ای و سایر ملاحظات ایمنی انجام شود تا آمادگی لازم برای رویارویی با این پدیده در مدارس ایجاد شود.

رشتچی با اشاره به این که در سال تحصیلی 98-97 تعداد 193 هزار دانش اموز در 2 هزار 400 مدرسه مشغول به تحصیل هستند گفت : تعداد مدارس نیاز به مقاوم سازی را 627 باب اعلام کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد مدارس مقاوم سازی شده در کل استان 1266 باب است که 26 درصد ازکل این مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند.

میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان  ، با اشاره به این که مردم باید آموزش های امدادی را جدی بگیرند گفت : اگر به موقع آموزش های لازم جهت مقابله با حوادث فرا گرفته شود قطعا خسارت مالی و جانی در هنگام بروز حوادث همانند زلزله کاهش می یابد.

وی افزود : آموزش های خود امدادی در اولویت کار در هنگام حوادثی همچون زلزله قرار دارد ، افراد در هنگام حادثه قبل از رسیدن امدادگران بر اساس آموزش هایی که دیده اند می توانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

میرزایی خاطر نشان کرد که به صورت 24 ساعته در پایگاه های امداد و نجات و شعب با تلفن سه رقمی 112 ندای امداد آماده پاسخگویی به حوادث امدادی هستیم.

 

بیستمین مانور سراسری زلزله امروز برگزار شد

 

بیستمین مانور سراسری زلزله امروز برگزار شد

 

بیستمین مانور سراسری زلزله امروز برگزار شد

 

بیستمین مانور سراسری زلزله امروز برگزار شد

 

بیستمین مانور سراسری زلزله امروز برگزار شد

 

انتهای پیام /ک

عکس از فرزاد اوصالی


627 مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.