سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: اگر از عملکرد بازیکنان خودم راضی باشم انگار خودکشی کرده‌ام.

تقوی: هیچ وقت از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم/ درباره استوکس بعد از حضور در تمرین تصمیم می گیرمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقوی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در حاشیه تمرین امروز این تیم  اظهار کرد: بازیکنان ما در این چند روز ریکاوری کردند و علاوه بر این ملی پوشان هم مجبور بودند در تهران بمانند و همراه با تیم ملی تمرین کنند. تمرین روز گذشته تعطیل بود و امروز همه بازیکنان سرحال در تمرینات حضور یافتند. فقط یک مقدار نگران بودم و جلسه‌ای با بازیکنان گذاشتم چرا که بازی بزرگ هیجانات خاص خود را دارد و همین مسئله باعث می‌شود تمرکزمان را از دست بدهیم. همه سعی و تلاشم این بود که به بازیکنان قبل از تمرین گوشزد کنم که بازی سخت ما برابرتیم پارس جنوبی جم است و دیدار با پرسپولیس سخت نبود.

نمره ۱۶ به بازیکنان تراکتور می‌دهم

تقوی بیان کرد: بازی سختی برابر پارس جنوبی جم پیش رو داریم چرا که این تیم خیلی فیزیکی و منظم است و بدون علت در بین ۵، ۶ تیم بالای جدول نیست. این تیم جنوبی سال گذشته هم وضعیت خوبی داشت. من معتقدم که بازی دشواری پیش رو داریم، اما نه اینکه از این بازی بترسم. البته از بازیکنان خود هم هیچ وقت راضی نیستم به علت اینکه اگر از نحوه بازی بازیکنان خود راضی شوم آن روز، روز خودکشی ام است و تمام می‌شود. من به بازیکنان گفتم که از بازی شان راضی نیستم و اگربرای بازی با پرسپولیس بخواهم به بازیکنان نمره بدهم از ۲۰ به آن‌ها ۱۶ می‌دهم. به هر حال برای بازی بعد باید نمره بازیکنان ما بیش از ۱۶ شود و تمرکز لازم را باید داشته باشیم چرا که بازی حساسی با پارس جنوبی داریم.

هیجانات بازی با پرسپولیس را باید فراموش کنیم

او ادامه داد: بازی با پرسپولیس به پایان رسیده است، اما هیجان و انگیزه آن بازی همچنان در بین بازیکنان وجود دارد. البته خودم معتقدم که بازی این هفته سخت‌تر از دیدار با پرسپولیس است و ما باید هیجانات آن بازی را کنار بگذاریم و تمرکزمان را معطوف به بازی روز شنبه کنیم. اهالی رسانه در این چند وقت اخیر همچنان درباره بازی با پرسپولیس حرف می‌زنند، اما به نظرم کادر فنی و بازیکنان تراکتورسازی باید بازی هفته گذشته را فراموش کنند و خیلی به این موضوع قبل از تمرین تاکید داشتم که باید همه تمرکزمان را از امروز روی بازی با پارس جنوبی جم معطوف کنیم و بازی قبلی را فراموش کنیم.

نیاز‌ی به بازیکنان جدید نداریم

سرمربی تیم تراکتورسازی درباره اینکه شایعاتی وجود دارد که مذاکراتی با طارمی و احمد زاده داشتید، گفت: آقای محرم پور این موضوع را تایید می‌کنید؟ اصلا این طور نیست و در رختکن به بازیکنان خود گفتم که از روزی که هدایت تیم تراکتورسازی را برعهده گرفتم فکر می‌کردم که این تیم ۵ بازیکن لازم دارد، اما با جدایی یکی، ۲ بازیکن شاید ما در نیم فصل اول یک بازیکن بخواهیم چرا که بازیکنان ما آن قدر خوب هستند و به مرحله‌ای رسیدند که نیازی به بازیکن جدید نداریم. به هر حال ما نباید تمرکز بازیکنان را بهم بزنیم.

استوکس هنوز در تمرینات حضور پیدا نکرده است

او درباره وضعیت استوکس اظهار کرد: این موضوع ارتباطی به بحث فنی ندارد و باید از محرم پور مدیر رسانه‌ای تیم سئوال کنید. استوکس در اختیار کمیته انضباطی باشگاه است و مسئولان باشگاه با او صحبت می‌کنند و هر وقت سر تمرین بیاید در آن زمان من درباره او تصمیم می‌گیرم. در آن زمان از من سئوال کنید که شرایط استوکس به چه صورت است و او را بازی می‌دهم یا نه! استوکس هنوز در تمرینات حضور پیدا نکرده تا درباره او نظر بدهم.

تقوی درباره اینکه بازیکنان پارس جنوبی جم اعتصاب کردند و تمرین نمی‌کنند، گفت: ما نباید فریب این مسائل را بخوریم.

سرپرست تراکتورسازی درباره اینکه بازیکنانی که قرار است از تراکتورسازی جدا شوند، مشخص هستند، گفت: نه هنوز مشخص نیست و من فقط گفتم که احتمال جدایی چند بازیکن وجود دارد و یک بازیکن نیاز داریم که پست آن بازیکن هم در نیم فصل مشخص می‌شود.

جذب بازیکن خارجی باکیفیت سیاست باشگاه است

او درباره این سئوال که با جدایی چند بازیکن، مهاجم خارجی یا داخلی جذب می‌کنید، بیان کرد: به هر حال چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است پس اگر بازیکن باکیفیت ایرانی باشد چرا ما بازیکن خارجی بیاوریم و پول را به او بدهیم و اگر نباشد بازیکن خارجی می‌آوریم. البته سیاست باشگاه این است که بازیکنی بیاید که بهتر از داخلی‌ها باشد و ما بازیکن نیاوریم که نه تنها به ما کمک نکند بلکه یک بار مالی بر دوش باشگاه بگذارد. من هم اعتقاد دارم که اگر بتوانیم از بازیکنان داخلی استفاده کنیم در غیر این صورت باید از بازیکنان خارجی استفاده کنیم. اگر ما بتوانیم و وقت روی بازیکنی همانند آزادی بگذاریم به طور حتم او می‌تواند یکی از مهاجمان خوب ایران شود.

برخی از بازیکنان خودشان می‌توانند تمرین کنند

تقوی درباره اینکه ملی پوشان تراکتورسازی بعد از بازی با پرسپولیس به ساختمان پک رفتند، اما سرمربی استقلال اجازه حضور ملی پوشان استقلال را در مرکز تیم ملی نداد، گفت: من جای شفر نیستم و به بازیکنان خود اجازه دادم که در ساختمان پک تمرین کنند به دلیل اینکه یکسری از بازیکنان حرفه‌ای هستند و تفکرات حرفه‌ای دارند و خودشان می‌توانند مدیریت کنند. نه تنها این ۳ بازیکن تیم ملی بلکه برخی از بازیکنان دیگر هم بیان کردند که همراه تیم ریکاوری نمی‌کنند که من به آن‌ها اجازه دادم که خودشان تمرین کنند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال بازیکنان نشان دادند که می‌توانند از خود مراقبت کنند. بازیکنی که می‌تواند از خود مراقبت کند نیاز نیست من به او دستور بدهم که چکار کند. ما باید این فرهنگ در فوتبال جا بیاندازیم که بازیکنان از خود مراقبت کنند و این طور نباشد که ما زوری آن‌ها را به تمرین بیاوریمدر حالی که ذهنشان در تمرین نباشد و کیفیت لازم را نداشته باشند. زمانی که بازیکن از من مرخصی می‌خواهد و تشخیص می‌دهم که او می‌تواند یک روز را از خودش مراقب کند به او اجازه می‌دهم. من به مربیان دیگر کاری ندارم و شاید اسم این موضوع را بی انضباطی بگذارند، اما من مربی بی انضباط هستم و به بازیکن خود اعتماد می‌کنم.


بیشتر بخوانید: تنبیه انضباطی مهاجم گلزن تراکتورسازی همچنان ادامه دارد

جلسه سرنوشت ساز میان استوکس و مدیرعامل تراکتورسازی

زمان جلسه انضباطی مهاجم ناراضی تراکتورسازی مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار