وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت آمریکایی را به اتهام فروش قطعات به سازندگان اس-۴۰۰ روسیه جریمه کرد.

جریمه سنگین یک شرکت آمریکایی برای فروش قطعات به سازندگان اس-۴۰۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت مِتِلیکس، زیرمجموعه هُلدینگ کُبهام (Cobham’s subsidiary Metelics) را به اتهام فروش قطعات به شرکتی که  سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه را می‌سازد، مبلغ 87 هزار و 507 دلار جریمه کرد.

بر اساس گزارشی که در صفحه رسمی وزرات خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است شرکت مِتِلیکس به موجب «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» سه تخلف مرتکب شده است که نقض آشکار این قانون در بازه زمانی 31 ژوئیه 2014 تا 15 ژانویه 2015 رخ داده است؛ زمانی که شرکت متلیکس در دو محموله جداگانه، قطعاتی را به شرکت دفاعی نظامی آلماز-آنتی (Almaz-Antey Telecommunications) که زیرمجموعه‌ای از شرکت مادر جی تی سی (JTC) است، ارسال کرده است. شرکت  روسی JTC  در فهرست تحریم‌های وزرات خزانه‌داری آمریکا قرار دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این محموله شامل سوئیچ های دیود سیلیکونی و سوئیچ های محدودکننده بود که شرکت متلیکس از طریق توزیع کننده‌های خود در کانادا به روسیه تحویل داده است.

متلیکس تا 14 دسامبر سال 2015 زیرمجموعه هلدینگ کبهام بود و در بخش تولید و توسعه سیستم‌های هوافضا و سامانه‌های دفاعی فعالیت دارد.

شرکت آلماز- آنتی نیز یکی از تولیدکنندگان تجهیزات رادیویی در روسیه است. پنجاه و یک درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت جی تی سی است که وظیفه ساخت سامانه‌های دفاع موشکی اس-400 را بر عهده دارد. این شرکت از ژوئیه 2014 در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار