رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: قوه قضاییه از رونق صنعت گردشگری که میتواند بستری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد حمایت قانونی می‌کند.

نقش صنعت گردشگری در کاهش آسیب‌ها و بیکاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام حمیدی رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در دادگستری با اشاره به هفته وحدت و بسیج گفت: دادگستری از همه ظرفیت‌ها از جمله وحدت و بسیج مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بهره گیری می‌نماید.

وی افزود:در واقع هر چه وحدت مردم محکمتر و بسیج مردمی قدرتمند‌تر باشد اختلاف افکنی و ایجاد نا امنی و وقوع جرایم کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه و رونق اقتصادی جوامع تصریح کرد:صنعت گردشگری یکی از ظرفیت‌هایی است که مورد حمایت دستگاه قضایی قرار گرفته و این نهاد تمام توان خود را ب. لی تقویت گردشگری بکار خواهد بست.

مدیر کل صداو سیمای استان نیز در این جلسه گفت:حوزه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی برای ایحاد زیرساخت‌های لازم است.

کردستانی با اشاره به ظرفیت‌های رسانه ملی در بخش گردشگری افزود: بیش از ۵۰درصد برنامه‌های شبکه هامون به معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی می‌پردازند.

وی تصریح کرد:برای استفاده از همه ظرفیت‌های استان نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف در امر گردشگری احساس می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش کارکنان و تدوین نظام نامه گردشگری هم از جمله نیاز‌های این حوزه است.

مالکی رییس سازمان مسکن و شهرسازی نیز گفت:آمادگی داریم تا آندسته از اماکن تاریخی و فرهنگی استان که جاده دسترسی ندارند را آسفالت نماییم تا بتوانیم با این اقدام اشتیاق گردشگران را به بازدید و سفر به استان را افزایش دهیم.

وی افزود:برای جذب گردشگر تنها به راه نیاز نیست بلکه اطلاع رسانی و معرفی اثار تاریخی از دیگر اقدامات لازم است.

ارجونی مدیر کل راه اهن جنوب شرق نیز با اشاره به نقش خطوط ریلی در صنعت گردشگری گفت:راه آهن میرجاوه با قدمتی صد ساله که به بسیاری از مردم عامل پیدایش شهر زاهدان را به آن نسبت می‌دهند می‌تواند به عنوان اثری تاریخی به حذب گردشگر کمک کند.

وی افزود: باید بضاعت و داشته‌ها را برای توسعه صنعت گردشگری بکار گرفت.

انتهای پیام/ف

قوه قضاییه از رونق صنعت گردشگری حمایت قانونی می‌کند

برچسب ها: دادگستری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار