مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از آغاز عملیات طرح ضربتی جمع آوری فاضلاب و دفع آب های سطحی در کوی انقلاب این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز به آغاز طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب در کوی انقلاب کلانشهر اهواز گفت: این طرح به منظور کمک به دفع آب های سطحی در خیابان انقلاب، حد فاصل خیابان سروش تا امیرکبیر اجرا می گردد.

وی اذعان داشت: احداث ۲ هزار و ۱۰۰ متر لوله پلی اتیلن تحت فشار به قطر ۶۰۰ میلیمتر و لوله ۴۵۰ میلیمتر و با مبلغ برآورد اولیه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی به منظور دفع فاضلاب و روان آب ها در منطقه مورد نظر كه از گذرگاه های مهم حمل و نقل شهری، ترافيك و عبور و مرور شهروندان است به صورت کاملا ضربتی و در راستای رفاه حال مردم این مناطق اجرا می شود.

کریمی هدف از اجرای این پروژه را دفع فاضلاب، کمک و پشتيبانی از شهرداری در دفع آب های سطحی برشمرد و بیان کرد: هدایت آب های سطحی در کلانشهر اهواز با توجه به توپرگرافی خاص شهر (مسطح بودن) نیازمند به ایجاد زیرساخت های مناسب دفع روان آب ها دارد که متاسفانه تا کنون نسبت به این مهم اقدامی صورت نگرفته است و اين امر باعث اعمال خسارات و اختلال زيادی در زندگی مردم، حمل و نقل عمومی و شبكه های آب و فاضلاب و نظم سازمان ها می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: با اقدام به شناسایی يكی از نقاط بحرانی منطقه که با ورود آب های سطحی به شبکه فاضلاب دچار آبگرفتگی شدید بود، اجرای پروژه یاد شده را در خیابان انقلاب واقع در منطقه ۶ شهری كه به لحاظ مختلف دارای اهميت بود در نظر گرفتیم.

وی اظهار کرد: بارها گفته ایم که لایروبی شبکه فاضلاب هرساله تا قبل از آغاز بارندگی ها به طور منظم انجام می شود و کماکان به دلیل ورود نخاله های ساختمانی، پسماندها، زباله ها و عدم رعايت برخی شهروندان و عدم نظارت اصولی برخی دستگاه ها و سازمان ها در اين خصوص، شركت آبفا متحمل خسارات مستمر می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در ادامه افزود: دفع آب های سطحی وظیفه ذاتی شرکت آب و فاضلاب اهواز نیست، اما در این منطقه وجود آب های سطحی شبکه فاضلاب را با سرریز شدید و بروز مشکلات جدی برای شهروندان روبرو کرده است و به این منظور به صورت کاملا ضربتی کلیه تجهیزات و ماشین آلات شرکت برای اجرای این پروژه وارد عمل شده اند تا ان شالله پس از بارندگی ها شاهد آبگرفتگی شدید منطقه نباشیم.

انتهای پیام/گ

جمع آوری آب های سطحی در معابر شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.