جشنواره فجر مسیرش تغییر کرده استوحید یامین پور مجری و کارشناس رسانه گفت: انقلاب اسلامی صدای مظلومان جهان است و بی‌شک جشنواره بین المللی فیلم مقاومت باید ابعاد خود را گسترده‌تر کند.

وحید یامین پور مجری و کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اهداف برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت: اهدافی که برای جشنواره مقاومت ایجاد شده باید در کشور ما هدف هر کار هنری قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این که امروز انقلاب اسلامی پیش قراول و الهام بخش موضوع مقاومت در دنیا است،گفت: شرایطی که در حال حاضر در آن هستیم بیشتر به این موضوع اهمیت بخشیده است.

یامین پور ادامه داد:همیشه تاریخ جبهه استکبار و جبهه مظلومین وجود داشته و در طول تاریخ هم وظیفه ما حمایت از مظلومان جهان بوده است.

این مجری تلویزیون با اشاره به اینکه رسالت انقلاب اسلامی از بدو آغاز هم دفاع از مظلوم و تشکیل جبهه علیه ظلم بوده است، بیان کرد: باید به سمت تقویت روحیه مقاومت و افشاگری علیه جبهه باطل برویم چرا که حقوق بشر و حقوق اولیه انسان‌ها را نادیده می‌گیرد و متاسفانه مجهز به سلاح سینما است از این رو باید رسوا و نقشه هایش نقش بر آب شود.

وی تصریح کرد:دوران ما دوران سیطره هنر و صنعت رسانه‌ای بصری است که بیشتر از سایر هنر‌ها رواج دارد به طوری که مخاطبان گسترده ای را در جهان در اختیار دارد و سینمای ایران هم سینمای آبرومند و نشان داری در سطح جهان است.

این مجری تلویزیون با بیان اینکه گویی این هنر متعهد اسلامی در ایران دل بسیاری از مردمان جهان را خنک می‌کند، اظهار کرد:در حال حاضر انقلاب اسلامی صدای مظلومان جهان است و بی‌شک جشنواره بین المللی فیلم مقاومت باید ابعاد خود را گسترده‌تر کند و چتر خودش را وسیع‌تر کند و به صورت بین المللی و جهانی فعالیت کند تا اهالی هنر در هر کجای جهان احساس کنند که فستیوال‌هایی وجود دارد تا صدای متفاوت آن‌ها را بشنودو به گوش جهانیان برساند.

یامین پور همچنین درباره جایگاه این جشنواره در کنار جشنواره فجر گفت: اگر جشنواره فیلم فجر به ماموریت‌های اساسی خودو فلسفه تاسیس پایبند بود نیازی به جشنواره‌های دیگر مانند جشنواره فیلم مقاومت نداشتیم ولی جشنواره فیلم فجر وقتی تبدیل به یک دورهمی آثار هنری که بعضا هر موضوعی حتی در تضاد با اهداف مقاومت و وطن دوستی در آن ظاهر می‌شود و هیچ ارتباطی با فرهنگ و فلسفه جمهوری اسلامی ندارد، باید دست به کار شد و مستقلا از آثار راهبردی و ایده‌های افراد لایق و متعهد در قالب جشنواره‌های دیگر حمایت کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار