رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت:با توجه به افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار و کاهش تقاضا نمی توان بازار خوبی را برای شب یلدا متصور بود.

رکود بر بازار آجیل و خشکبار شب یلدا حاکم استمصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و‌خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار آجیل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار و کاهش تقاضا نمی توان بازار خوبی را برای شب یلدا متصور بود.

وی با اشاره به اینکه متوسط قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، افزود: این در حالی است که قیمت پسته، تخمه ژاپنی و تخمه کدو ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

احمدی مقدار تولید، نوسان نرخ ارز، صادرات و عرضه و تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری اعلام کرد و گفت: کاهش تولید و افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار ناشی از سرمازدگی و خشکسالی موجب شد تا ۲۰ درصد افراد از دریافت پروانه کسب انصراف دهند.


بیشتر بخوانید: قیمت پسته تابع مولفه‌های مختلفی در بازار است/ متوسط قیمت پسته در بازارهای جهانی 15 دلار


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان از رکود حاکم بر بازار شب یلدا خبر داد و‌گفت: با توجه به آنکه آجیل و خشکبار یکی از اقلام بین المللی به شمار می رود، از این رو ادامه این روند می تواند به ضرر تولیدکنندگان و اعضای صنف در بازارهای داخلی و خارجی تمام شود.

انتهای پیام/

رشد 80 درصدی قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۱:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
کسی میدونه از کجا میتونم آجیل با کیفیت و البته با قیمت مناسب از کجا میتونم تهیه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
آجیل شده خوراک اغنیا نه مردم عادی
هوس فسنجون کردم رفتم گردو بخرم دیدم گردو فسنجونی شده کیلویی 100 تومن رفتم برا فسنجون مغز تخمه آفتاب گردون خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
خوردن اجیل به مدت 5 سال ممنوع است.
آخرین اخبار