یک مقام مسئول گفت: هم اکنون مانعی برای محلول پاشی و سم پاشی مزارع در استان های خوزستان، ایلام و جنوب غرب کشور وجود ندارد.

مانعی برای محلول پاشی و سم پاشی مزارع استان های جنوبی وجود نداردمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان اظهار کرد: باتوجه به آغاز بارش‌های جدید در استان‌های شمال غرب به کشاورزان توصیه می‌شود که از هر گونه محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغ‌ها اجتناب کنند و همواره تنه‌ درختان میوه را بپوشانند.

وی افزود: با توجه به آغاز بارش‌ها، وزش باد و عدم امکان پرواز زنبورها از زنبورداران تقاضا داریم که از تغذیه مکمل و مصنوعی در زنبورستان‌ها استفاده کنند.

حقیقت، استفاده از ضد یخ در رادیاتورهای ماشین آلات کشاورزی در ارتفاعات را امری ضروری اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افت دمای صبحگاهی به گلخانه‌داران مناطق شمالی توصیه می‌شود که ظرف 2 تا 3 روز آینده سیستم گرمایشی مناسبی را در واحدها برقرار کنند تا محصولاتشان دچار آسیب نشود، ضمن آنکه کشاوزان این مناطق باید از هرس زودهنگام درختان خود اجتناب کنند.


بیشتر بخوانید: هشدار هواشناسی به کشاورزان/دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند


به گفته وی، پرورش دهندگان ماهی در زمان بارش از ورود آب به استخرهای پرورش ماهی جلوگیری کنند، چرا که این امر می‌تواند مشکلاتی را برای تولید ایجاد کند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه مانعی برای محلول پاشی و سم پاشی مزارع در استان‌های خوزستان، ایلام و جنوب غرب کشور وجود ندارد، تصریح کرد: کشاورزان استان‌های جنوبی کشور به ویژه  مناطق گرمسیری تا اواسط آذر می‌توانند اقدام به کشت محصولات پاییزه کنند.

انتهای پیام/

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار