به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیومرث اکبری معاون مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون و با هدف کنترل جوندگان در مزارع، عملیات طعمه گذاری علیه موش در سطح 40 هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه انجام شده است.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای مبارزه با جوندگان مضر، با خرید 40 تن گندم، سه تن سم، روغن و مواد بسته بندی و ایمنی نسبت به تهیه طعمه مسموم اقدام و به صورت رایگان در بین کشاورزان توزیع کرده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز کنترل جوندگان مضر مانند موش در مزارع باید انجام گیرد، گفت: طعمه گذاری در مزارع یونجه، کلزا، گندم، جو پاییزه و سایر محصولات زراعی انجام گرفته که تاثیر بسزایی در کنترل موش دارد.

اکبری در ادامه اظهار داشت: کنترل جوندگان برای کنترل بیماری سالک در مناطق زلزله زده بسیار ضروری است لذا عملیات جونده کشی نیز در سطح یک هزار و 700 هکتار از حواشی روستاهای مناطق زلزله زده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه انجام صحیح عملیات در کنترل موش و سایر جوندگان موثر است، افزود: بازدید کافی مزارع، شناسایی کانون های آلوده به آفت، کوبیدن لانه ها و 24 ساعت بعد طعمه گذاری کردن منطقه از جمله اقدامات مبارزه با موش و سایر جوندگان مضر می باشد.

وی سایر روش های کنترل موش مزارع را شامل شخم عمیق نقاط آلوده، کرت بندی و غرقاب نقاط آلوده، یخ آب زمستانه، استفاده از گاز، دود اگزوز و تسطیح زمین برشمرد.

اکبری اعلام کرد که طعمه آماده به مقدار کافی در استان موجود است و به صورت رایگان در بین کشاورزان توزیع می شود.

 

 

انتهای پیام/د

کنترل جوندگان برای کنترل بیماری سالک در مناطق زلزله زده

 

برچسب ها: جوندگان ، موذی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.