معاون مدیر کل و سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از مطالعه ، طراحی ، ایمن سازی و بازسازی تاسیسات الکترونیکال برق مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ، مهران سرمدیان با اعلام این خبر اظهار داشت :  این طرح با مبلغی بالغ بر  400میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی انجام  شد.

وی با تاکید بر اهمیت تجهیز باغ فین به سامانه های مختلف استاندارد تأسیسات الکتریکال و عملکرد بهینه تجهیزات الکتریکی  تصریح کرد : این فرایند برای تمام فضاها و قسمت های باغ فین طراحی شده است.

دبیر منطقه شمالی ادارات میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود : در این طرح ساماندهی سامانه نیرورسانی و برق رسانی روشنایی در تمام فضاهای باز و سر پوشیده باغ با کابل و سیم های استاندارد و مقاوم در مقابل حریق و حوادث غیر مترقبه طراحی شده است.

سمیه فرهادی سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین نیز ادامه داد : طراحی تابلوهای برق استاندارد مورد نیاز هر فضا و ساختمان ها ، طراحی تابلو برق اصلی ، ژنراتور های اضطراری برق مربوط به سامانه حفاظتی و امنیتی ، تابلوهای قطع و وصل و ورود و خروج برق در این طرح انجام می شود.

وی اذعان داشت : همچنین نیرورسانی و طراحی استاندارد ، مدارات پریز برق رسانی برای ویترین ها و فضای نمایشگاهی و موزه ای با سیم و کابل استاندارد  و طراحی سامانه ارتینگ ، نصب سامانه و تجهیزات صاعقه گیر جهت کل مجموعه باغ فین به منظور حفظ امنیت جان افراد بازدید کننده ، کارکنان ، ساختمان ها ، تاسیسات ، تجهیزات ایمن سازی و ایجاد عملکرد بهینه تجهیزات الکترونیکی در این طرح دیده شده است.

سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین ادامه داد : با توجه به وضعیت خاص مجموعه ی باغ فین و موزه به لحاظ نوع معماری که ترکیبی است از مستحدثات ، آب و ماهی ها ، استخرها و فواره ها ، فضای سبز و پراکندگی درخت در محیط باغ ، اختلاف سطح فضاها و همچنین حضور روزانه هزاران بازدید کننده داخلی و خارجی در مجموعه ی باغ در بیشتر اوقات که برای حفظ جان آن ها الزامی است این مجموعه به سامانه های حفاظتی ، امنیتی و روشنایی استاندارد مجهز شد.
مجموعه باغ تاریخی فین در جنوب کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه به مساحت 23 هزار و 700 متر مربع قرار دارد و در پانزدهم آذر 1314 با شماره 238 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

انتهای پیام/م

اقدامات میراث فرهنگی برای ایمنی بیشتر  باغ تاریخی فین کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.