رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:خاک به شدت درحال نابودی است و گردوغبار یکی از علل نابودی خاک هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در جلسه ستاد برگزاری همایش ملی خاک گفت: حفظ و نگهداری و حفاظت آب و خاک به عنوان منابع پایه ما در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و ما باید این را به متن جامعه رسانده و به یک فرهنگ عمومی تبدیل نماییم.

وی افزود:دومین همایش ملی خاک آذر سال جاری در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.

برخوری گفت:در حوزه آب خدمات خوبی در کشور و منطقه صورت گرفته و درحال انجام است، اما در حوزه خاک شاید هنوز آنقدر برای آدم‌های عادی محسوس نیست و این مشکل احساس نمی‌شود، ولی آن‌هایی که متخصص این کار هستند می‌دانند.

سعید برخوری تصریح کرد:خاک به شدت درحال نابودی است و نمونه کوچک آن همین گردوغبار است و فرسایش آب و خاک به هم مرتبط است لذا بحث‌های تخصصی و فنی زیادی در این زمینه مطرح شده است که باید برنامه‌ای تحت عنوان خاک داشته باشیم تا بتوانیم بحث حفاظت خاک را به سطح مدارس جامعه و خانواده‌ها و آحاد ملت برسانیم.

وی با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اظهار کرد:دانش آموزان و دانشجویان منطقه پیام رسان‌های خوبی هستند که می‌توانند به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه در فرهنگ سازی حفاظت از خاک همکاری نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: فراخوان مقاله در حفاظت و جلوگیری از آلودگی خاک، مسابقه نقاشی و عکس، تهیه بروشور، کلیپ و اجرای طرح همیار خاک در مدارس، مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی و ... از جمله برنامه‌های در دستور کار این ستاد است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره محیط زیست، مدیر کل منابع طبیعی جنوب، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه جیرفت، نماینده دانشگاه آزاد جیرفت و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان ضمن ارائه پیشنهاد وراهکار در برگزاری این همایش اعلام همکاری نمودند.
انتهای پیام/ی

گردو غبار ناشی از فرسایش خاک در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار