مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۷ درصد و از حیث وزن ۳۷ کاهش داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  خلیل حیدری  مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه سالجاری ۱۷ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰ دلار به وزن ۱۰ هزارو ۱۳۹ تن می‌باشد؛ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۷ درصد و از حیث وزن ۳۷ کاهش داشته است.

خلیل حیدری اظهار داشت از مجموع فوق، گمرک کرمانشاه با ۱۴ میلیون و ۲۹۲ هزارو ۹۱۸ دلار کالای وارداتی به وزن ۲ هزارو ۹۵۰ تن، بیشرین حجم کالا‌های وارداتی استان را در ۸ ماهه سال جاری بخود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی کاهش ۴۳ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه افزود در ۸ ماهه سال جاری از گمرک پرویزخان ۳ میلیون و ۲۳۱ هزارو ۱ دلار کالا به وزن ۶ هزارو ۵۶۵ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی ۳۹ درصد کاهش و از حیث ارزش نیز ۷۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۳ کشور وارد می‏شود، تصریح کرد کشورچین با ۷ میلیون و ۴۵۹ هزارو ۹۲۳ دلارکالا به وزن ۹۱۴ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۸ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.

خلیل حیدری ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور عراق با ۳ میلیون و ۲۶۶ هزارو ۳۲ دلارکالا به وزن ۶ هزارو ۲۴۱ تن و ایتالیا با ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۹۱ دلار کالا به وزن ۳۷۲ تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی: بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان راموادشروع کننده وموادتسریع کننده واکنش شیمیائی وفرآورده‌های کاتالتیک، جعبه فرمان برای سواری سواری کاری وانت و تراکتورکشاورزی، دستگاه‌های آبگرم کن وآبسردکن، آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، تلمبه‌های چرخ دنده ای، نخ بسیارمقاوم ازپلی استرهاآماده نشده برای خرده فروشی و. عنوان کرد

انتهای  پیام/ز
 

واردات از گمرکات استان کرمانشاه  کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.