مسئولان شهرستان‌های حوزه قره چای برای حفظ آب این رود خانه گردهم آمدند.

هماهنگی شهرستان‌های حوزه قره چای برای حفظ آب این رودخانهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب ویژه شهرستان‌های خنداب، شازند و کمیجان با حضور فرمانداران و اعضاءی شورای منابع آب این ۳ شهرستان به منظور هماهنگی و تعامل بین ۳ شهرستان و مدیریت یکپارچه و بهم پیوسته رودخانه قره چای  و دشت‌های منتهی به  این رودخانه در فرمانداری خنداب برگزار شد.

جلوگیری از احداث و توسعه باغ‌های جدید در حاشیه رودخانه قره چای، نظارت و کنترل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و برخورد جدی با متخلفین، ترویج کشت نشایی و جلوگیری از کشت‌های پر آب بر در حاشیه قرهچای از مهم‌ترین مصوبات این جلسه مشترک بود.

۵ شهرستان زیر پوشش حوزه آبریز رودخانه قره چای

آمره مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: رودخانه قره چای به دلیل اینکه ۵ شهرستان شازند، خنداب، کمیجان، تفرش و ساوه زیر پوشش حوزه آبریز این رودخانه واقع شده اند،حائز اهمیت است .

آمره افزود:رودخانه قره چای از رودخانه‌های اصلی استان مرکزی بشمار می رود و بیشترین حجم سرمایه گذاری‌های صنعتی، جمعیتی و کشاورزی در این حوزه آبریز قرار دارند.

وی اضافه کرد: همه این دلایل نشان می‌دهد که توجه به مدیریت آب در حوزه قره چای از اهمیت بالایی برخوردار است.

حاجعلی بیگی فرماندار خنداب هم در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه مسدود کردن نهر‌های انحرافی در دستور کار قرار داده شد تا بتوانیم این شریان اصلی و حیاتی را جاری کنیم و سفره‌های آب زیر زمینی را در مسیر رودخانه قره چای تامین کنیم.

رودخانه قره چای به طول ۵۴۰ کیلومتر از شهرستان‌های اراک، شازند و خنداب بخشی از استان‌های همدان، کمیجان، فراهان تفرش عبور می‌کند و به سد الغدیر ساوه می‌رسد.

قره چای کلمه‌ای ترکی و به معنای رود سیاه است وبارش‌های چند اخیر موجب پرآب شدن این رودخانه و خوشحالی مردم و کشاورزان و شکرگزاری آن‌ها شد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: آب وهوا ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.