مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:سهم طرح های بیابانزدایی استان از اعتبارت ملی امسال تاکنون صفر بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:سهم طرح های بیابانزدایی استان از اعتبارت ملی امسال تاکنون صفر بوده است.

وی افزود:اعتبارات سال گذشته بارقه امیدی برای این حوزه روشن کرد و 21 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارت ملی برای استان مصوب شد که 12 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.

نصرآبادی گفت:همچنین از 850 میلیون تومان اعتبار استانی 309 میلیون تومان محقق شد و تمام این اعتبارات سبب شد سال گذشته 3 هزار و 705 هکتار نهال کاری و حدود هزار و 500 هکتار هلالی آبگیر اجرا شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: اما امسال نه تنها از آنچه قبلا برای این استان تصویب شده بود با توجه به تورم هرساله اندکی اضافه تر نشد بلکه اعتبارات با پس رفتی چندین پله ای مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش بیابان زایی در استان هستیم، گفت: از ابتدای سال تاکنون اعتبارت ملی در بخش بیابان زدایی صفر بوده است.

نصرآبادی افزود: علاوه بر این از محل صندوق توسعه ملی تنها یک میلیارد و 60 میلیون تومان و در بخش دیگری 750 میلیون تومان تخصیص داشته ایم، اما هنوز موافقت نامه ای برای این تخصیص ها به دستمان نرسیده است که بدانیم چه کارهایی برای بیابانزدایی انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی درباره اعتبارات استانی نیز گفت: از این محل نیز 536 میلیون تومان تخصیص یافته که 410 میلیون تومان آن قطعی شده اما در مقابل آنچه باید انجام شود، این رقم بسیار ناچیز است.

وی افزود: هر چند هدف از اجرای طرح ها مقابله با بیابان زایی، پدیده های ناخوشایند گرد و غبار، هجوم ماسه های روان و همچنین محافظت از زمین های کشاورزی بوده اما سرعت فرسایش بادی از سرعت تخصیص اعتبارات بسیار بیشتر بوده و قدم های بیابان در خراسان جنوبی بلند تر شده است.

نصرآبادی خراسان جنوبی را دومین استان بیابانی کشور و در معرض پدیده ی فرسایش و بیابان زایی عنوان کرد و اظهار کرد:23 منطقه از استان به مساحت  3 میلیون و 100 هزار هکتار درگیر فرسایش بادی است.

انتهای پیام/غ

خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه خراسانی
۲۲:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
جالب تر اینه که اگه بخوای تو همون بیابون یه کار اقتصادی شروع کنی باید یک سال بدوی میلیونها تومن خرج کنی از سی تا ارگان واداره وسازمان استعلام کنی اخرشم ایا بهت مجوز بدن یا نه واقعا اینجارو با مازندران اشتباه گرفتند هر قانونی که واسه اطراف شهرهای بزرگ هست واسه بیابانهای خراسان جنوبی هم اجرا میشه من می خواستم یه پرورش شتر بزنم وسط راه ولش کردم چون امانم رو بریدند از بس سنگ انداختند جلو پام خسته شدم وکله شدم دیگه هم جرات انجام هیچ کاری رو ندارم نه من که خیلی ها مثل من هستند که بی خیال شدند یا به شهر های دیگه رفتند وکاری رو شروع کردند .