مسابقه کتابخوانی و پویش سراسری کتاب قهرمان با ترویج کتاب «سرباز کوچک امام»از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست خبری برای آغاز رسمی مسابقه کتاب خوانی و پویش سراسری«کتاب قهرمان» با محوریت کتاب«سرباز کوچک امام»خاطرات آزاده سیزده ساله دفاع مقدس مهدی طحانیان ،صبح امروز (یکشنبه) در انتشارات پیام آزادگان برگزار شد.

سید سجاد موسوی دبیر پویش «کتاب قهرمان» گفت: پویش های برگزار شده در دوره های قبل مانند «کتاب من زنده ام»، «دختر شین»، «رویای نیمه شب» بر محور خانواده و مادر بود.

وی افزود:اکنون پویش جدید با عنوان جدید را آغاز کرده ایم و پویش های کتاب خوانی اتفاق های خوبی را برای کتاب های تازه منتشر شده رقم می زند که شاهد پر فروش شدن آن ها هستیم.

دبیر پویش «کتاب قهرمان» بیان کرد:اهداف ما از برگزاری پویش نخست معرفی کتاب های خوب، ترویج و تبلیغ آن است و سپس ترویج  آن برای در دسترس قرار گرفتن کتاب برای همه افراد جامعه است.

موسوی با بیان اینکه  مسئله اصلی ما موضوع صبر ، پایداری و مقاومت است و می خواهیم به این موضوع بپردازیم و الگوهایی از آن را به جامعه معرفی کنیم،گفت:الگوهای زنده و قابل لمس برای نسل جوان در روزگاری که الگوهای نامناسب معرفی می شود از دغدغه های اصلی ما  است و در واقع معرفی نکردن سلبریتی هایی مانند آقای طحانیان کفر نعمت است.

موسوی با اشاره به اهداف پویش بیان کرد: ترویج کتاب خوانی باعث ارتقای سرانه مطالعه می شود که سعی شده با هماهنگی ظرفیت های مردمی کتاب را تبلیغ و با حمایت مردم آن را جهانی کنیم.

دبیر پویش «کتاب قهرمان» گفت: در این پویش سعی کردیم تا فرهنگ سازی لازم در زمینه کاهش قیمت ها نسبت به قیمت اولیه اعمال شود تا به راحتی در دسترس مخاطب قرار گیرد و هدف ما که معرفی کتاب به فرامرزها است،محقق شود.

موسوی با بیان اینکه پویش «کتاب قهرمان» از امروز آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد،گفت:پویش «کتاب قهرمان» سبک جدیدی را ارائه می کند.اپلیکیشن طراحی شده در سایت کتاب قهرمان قابلیت خرید و شرکت در مسابقه را به مخاطبان می دهد.

مهدی طحانیان با اشاره به اینکه این برنامه ها انگیزه و زمینه آشنایی نسل جوان با ادبیات دفاع مقدس را ایجاد می کند،گفت: جزئیات کتاب در روزهای حماسه ایجادشد. دفاع مقدس به منزله دانشگاهی بی نظیر است که بعد از اتمام آن به فارغ التحصیلان آن بی توجهی شد اما ما بر حسب وظیفه و لطف الهی که شامل حال ما بوده در ایام دفاع مقدس شاهد بارش نعمت های خداوند بوده ایم، نعمت ها و پیام های آن را به مردم رسانده تا بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انس با قرآن و نهج البلاغه و دعاها مشکلات دوران اسارت را بر ما آسان و مرتفع کرد،ادامه داد: در آن دوران خداوند پرده از چشمان ما برداشته تا همه چیز را حس کنیم و به مردم خود انتقال بدهیم.

طحانیان گفت: بعد از آزادی دغدغه اصلی ما نگارش خاطرات و شجاعتی در برابر دشمن بوده است.

 قلعه قوند معوان  با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ کتاب در عرصه اسارت داشته و موسسه پیام آزادگان حدود یک چهارم آن را منتشر کرده،بیان کرد: کتاب «سرباز کوچک امام» تبلوری از اتفاقات اسارت و تکه ای از پازل دفاع مقدس است. این کتاب نشان می دهد که کودکان ما در دوران اسارت با کمترین امکانات، آزاده و آزاد مرد زندگی کردند و مقاومت آن ها عراقی ها را به حیرت وا داشت.

فاطمه دوست کامی نویسنده کتاب «سرباز کوچک امام» در این نشست گفت: کار کتاب در سال ۱۳۸۷ در معاونت پژوهشی پیام آزادگان آغاز شد و در ۱۶۳ جلسه خاطرات جمع آوری و سپس مطالعات میدانی انجام شد.

وی افزود:کتاب «سریاز کوچک امام» ۹۰۰ صفحه و با قیمت ۴۲ هزار تومان آماده شده که بعد از تقریظ رهبری، قیمت آن کاهش و در این پویش نیز با توجه به شرایط دردسترس بودن برای همه افراد و مخاطبان این کتاب با قیمت ۲۴ هزار تومان عرضه شده است.

دوست کامی بابیان اینکه این کتاب ۹ سال اسارت و کودکی مهدی طحانیان را بیان می کند و نزدیک به ۹۵ درصد از خاطرات ایشان را ذکر کرده است،گفت: این کتاب بحث استکبار ستیزی و اقتصاد مقاومتی را بیان می کند که باید این کالای خوب فرهنگی به دست همگان برسد.

انتهای پیام/

آغاز مسابقه سراسری کتابخوانی

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار