به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آندریاس میندت، مدیر طراحی بیرونی آئودی، اعلام کرد که تیم طراحی خودرو، برای رسیدن به بازار تلاش میکند. با این حال، آرزوی طراحان برای این سازنده آلمانی آسان نخواهد بود.
تشخیص PB18 از دیگر خودروهای مفهومی جسورانه از طریق موقعیت مرکزی راننده بسیار آسان است. توسعه خودرو با چنین تنظیماتی برای آئودی بسیار گران خواهد بود، به خصوص از آنجا که تولید این وسیله نقلیه بسیار محدود است. علاوه بر این، تغییر مکان صندلی راننده از سمت چپ به وسط این خودرو عملی غیرممکن به نظر میرسد.
این تنها چالش برای تولید این خودرو نیست. علاوه بر این، مهندسان مجبور به توسعه سیستمهای خنک کننده مناسب برای موتور قدرتمند تمام الکتریکی آن هستند. این کانسپت دارای سه موتور الکتریکی است. یکی از این موتورها در داخل محور جلو قرار گرفته است و 201 اسب بخار قدرت تولید میکند. هر دو موتور دیگر در عقب خودرو قرار دارند و هر کدام 234 اسب بخار قدرت و به طور کلی 671 اسب بخار قدرت تولید میکنند. یک بوستر نیز برای خودرو توسعه داده شده است که میتواند 764 اسب بخار قدرت برای مسافت کوتاه تولید کند.
در این کانسپت، آئودی اعلام کرده است که 0 تا 100 این خودرو 2 ثانیه زمان میبرد و بیشینه سرعت این ابر خودرو 300 کیلومتر بر ساعت است.
علاوه بر این چالشها، باید به این واقعیت اشاره کرد که قرار بود PB18 e-tron برای استفاده از باتریهای حالت جامد با ظرفیت 95 کیلو وات ساعت توسعه داده شود. در حالی که چنین باتری در آینده در دسترس خواهد بود و این تکنولوژی هنوز آماده تولید نیست.
با این حال، شاید آئودی بتواند از یک طراحی بیرونی کمی تضعیف شده استفاده کند.
بیشتر بخوانید:نسل جدید ونهای میتسوبیشی رونمایی شد +تصاویر
انتهای پیام/