هیئت مقررات‌زدایی، بخشنامه‌های محدود کننده وزارت صمت در رابطه با فعالیت فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای را لغو کرد.

حذف بخشنامه‌های محدود کننده فعالیت فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ایبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، بر این اساس پروانه کسب صادره از اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کل کشور معتبر بوده و این فروشگاه‌ها برای تاسیس شعب جدید در شهر‌های مختلف با هر میزان از جمعیت، نیاز به مجوز دیگری ندارند.
این گزارش می‌افزاید: علاوه بر این، مقررات محدودکننده ذکرشده در بخشنامه‌های مذکور از قبیل: ضرورت انتقال برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اتحادیه همگن ذیربط، رعایت محدودیت متراژی، محدودیت‌های جمعیتی شهر محل استقرار شعبه و... به موجب مصوبه اخیر هیئت مقررات‌زدایی لغو گردید که شرایط را برای توسعه فروشگاه‌های مذکور تسهیل و بهبود خدمت‌رسانی آن‌ها به مردم در اقصی نقاط کشور را در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، از نتایج توسعه فروشگاه‌های بزرگ چند منظوره و زنجیره‌ای می‌توان به شفافیت مالی، کاهش فرار مالیاتی و نظارت آسانتر اشاره کرد. 

در پایان این گزارش آمده است: هیئت مقررات‌زدایی در مصوبه خود تصریح کرده است که ایجاد هر نوع مقررات اجرایی و نظارتی در زمینه فعالیت فروشگاه‌های بزرگ چند منظوره و زنجیر‌های باید در چارچوب قانون نظام صنفی و با اخذ نظرات بخش خصوصی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
با این اقدام غیرقانونی ، به زودی هزاران مغازه سوپرمارکت و بقالی محله تعطیل میشوند .
آخرین اخبار