برآورد‌های صندوق بین المللی پول حاکی از آن است که ژاپن طی چهل سال آینده ممکن است با خطر کاهش ۲۵ درصدی نرخ تولید ناخالص داخلی مواجه شود.

ژاپن با خطرکاهش 25 درصدی تولید ناخالص داخلی روبرو استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت ان اچ کا ژاپن، براساس برآورد‌های صندوق بین المللی پول نرخ تولید ناخالص داخلی در ژاپن به دلیل کاهش و پیری جمعیت این کشور، ظرف ۴۰ سال می‌تواند بیش از ۲۵ درصد کاهش یابد.

صندوق بین المللی پول این هفته گزارش سالانه خود را درباره اقتصاد و سیاست‌های ژاپن منتشر کرد.

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: ژاپن می‌تواند تاثیرات ناشی از تغییرات در نرخ جمعیت خود را از طریق اجازه دادن به نیروی کار خارجی بیشتر برای ورود به بخش هایی که با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند، جبران کند.

همچنین این گزارش می‌افزاید: ژاپن باید به منظور تقویت انگیزه زنان برای پیوستن به نیروی کار این کشور شکاف درآمدی جنسیتی در این کشور را کاهش دهد. صندوق بین المللی پول همچنین انتظار دارد که اقتصاد ژاپن امسال رشد ۱.۱ درصدی را تجربه کند.

در گزارش صندوق بین المللی پول متذکر شده است در صورتیکه ژاپن هیچ اقدامی را در جهت کاهش تاثیر افزایش قیمت‌ها در پیش نگیرد، مصرف کنندگان این کشور با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

ژاپن با داشتن تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۵ تریلیون دلار سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار