مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: توانمند ساختن زنان نقش مهمی در فرایند توسعه جامعه محلی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،شهلا تاجفر مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاورد‌ها و دست سازه‌های کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی، گفت: توانمند ساختن زنان نقش مهمی در فرایند توسعه جامعه محلی دارد.
 
وی افزود: کارآفرینی و کسب و کار‌های کوچک، یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند که باید بیش از گذشته به امر مهم پرداخت و برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.
 
تاجفر با اشاره به نقش کلیدی کسب و کار‌های کوچک در تولید، اقتصاد و توسعه اظهار داشت، کارآفرینی در حوزه کسب و کار‌های کوچک نیازی به دانش آکادمیک نداشته و زمان بر نیستند، لذا می‌توان با کمترین سرمایه اولیه و با استفاده از ایده و خلاقیت بازدهی مناسبی را در کمترین زمان داشته باشد.
 
وی ادامه داد: توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان به منظور ارتقاء مهارت‌های فردی واجتماعی زنان در فرایند توسعه و خود اشتغالی آنان نقش تعیین کننده‌ای دارد.
 
وی با اشاره به ارتقای دانش فرهنگی، اجتماعی و تخصصی و افزایش مهارت‌های زنان، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای، باعث ایجاد مشاغل گوناگون برای زنان شده و افزایش درآمد خانوار، باعث می‌شود که آنان به منابع بهتر و بیشتری دسترسی پیدا کنند که در گذشته از آن محروم بوده اند، در نتیجه، درآمد به گونه‌ای عادلانه‌تر در این جوامع توزیع خواهد شد.
 
تاجفر افزود: زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی، نه تنها موضوع و هدف هر نوع توسعه‌ای هستند، بلکه عامل پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز به شمار می‌آیند.

وی در پایان با درخواست از مجموعه بانوان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای ایجاد نمایشگاهی دائمی از دستاورد‌های آنان قول مساعد داد در این زمینه تلاش‌های لازم را بعمل آورد.
 
انتهای پیام/م
 

افتتاح نخستین نمایشگاه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.