اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران به عنوان دستگاه برتر درترویج فرهنگ نماز معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران دستگاه برتر در اقامه نماز شد، گفت: به دلیل اجرای برنامه‌های موفق در ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در میان دانش آموزان، آموزش و پرورش مازندران به عنوان دستگاه برتر در این زمینه شناخته شده و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی از برنامه‌های مهم نماز در آموزش و پرورش استان را برپایی کاروان نماز با حضور مسئولان و مفاخر علمی و فرهنگی در مدارس، جشنواره گلدسته‌های سرو، برگزاری نماز جماعت، پخش زنده نماز جماعت از سیمای تبرستان با حضور ائمه جمعه استان، بهسازی و توسعه نمازخانه‌های مدارس و شناسایی و تشویق دانش آموزان برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نماز در مدارس به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، افزود: برگزاری نماز جماعت در مدارس موجب همبستگی در بین دانش آموزان، ایجاد پیوند سالم و برقراری روابط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

شعبانی گفت: تجهیز نمازخانه‌های مدارس استان، تأسیس نمازخانه‌های مستقل در مدارس، اجرای برنامه‌های جذاب جهت افزایش حضور دانش‌آموزان در مراسم نماز، توجه به زنگ نماز، برگزاری همزمان جشن عبادت در مدارس سراسر استان، اجرای دوره‌های آموزشی ویژه برای خانواده‌ها در جهت ترویج فرهنگ نماز، و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین دانش‌آموزان از جمله این موارد است.

وی با تأکید بر کارکرد‌های فردی و اجتماعی نماز برای انسان، افزود: هر چه بیشتر دانش آموزان به نماز روی آورند به همان میزان از آسیب‌ها دور شده و رشد می‌یابند.

شعبانی گفت: نماز جماعت که در دین ما بسیار بر آن تأکید شده با ایجاد همبستگی در بین افراد، هم بر رشد فردی و هم به ایجاد پیوند‌های سالم و برقراری روابط اجتماعی کمک می‌کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران یکی از این برنامه‌ها که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اجرا می‌شود را پخش زنده نماز جماعت مدارس از سیمای تبرستان با حضور ائمه جمعه آن شهرستان اعلام کرد.

وی بهره مندی از ظرفیت محبوبیت نخبگان ورزشی و علمی را یکی دیگر از ابزار‌های ترویج نماز در مدارس دانسته وافزود: در برنامه کاروان نماز ائمه جمعه شهرستان، مسئولان و نخبگان ورزشی و علمی و فرهنگی در نمازخانه‌های مدارس حضور پیدا کرده و همراه با دانش آموزان نماز را در فضای نمازخانه مدارس برپا می‌دارند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شناسایی و تشویق دانش آموزان فعال در برنامه‌های نمازی در دستور کار معاونت قرار دارد، گفت: در این برنامه که تحت عنوان بچه‌های مسجد برگزار می‌شود دانش آموزان فعال در برگزاری برنامه‌های نماز در مدارس و حتی دانش آموزان فعال در برنامه‌های مساجد محل زندگی و همچنین نماز جمعه مورد تشویق قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/آ

آموزش‌وپرورش مازندران موفق درترویج فرهنگ نماز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار