معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت:30 درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها در اختیار بانوان توانمند و شایسته قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحقق عدالت جنسیتی در در قانون برنامه ششم ماده 101 گفت:دولت در بودجه سال 98 ردیف ویژه ای برای بانوان پیش بینی کرده است.

معصومه ابتکاربا بیان اینکه 41 درصد کارکنان دولت خانم هستند ولی فرصت مدیریت کمتری به آنها رسده است تصریح کرد:در این زمینه سیاست دولت این است که 30 درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها در اختیار بانوان توانمند و شایسته قرار بگیرد.

وی به ارتقا زنان در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: سند ارتقای زنان و خانواده در اسفندماه سال گذشته تصویب کردیم واین سند دراختیار استان ها قرار می گیرد و استان کهگیلویه وبویراحمدبا تصویب در شورای برنامه ریزی می تواند نقشه راه برای ارتقای وضعیت زناناستان باشد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دشمان درصدد افزایش بی اعتمادی و فاصله انداختن بین مردم و نظام هستند تصریح کرد:باارتقا کار آمد کردن نظام و تلاش برای تحقق عدالت اقتصادی و دسترسی برابر برای تولید واشتغال می توانیم از تهدیدات به جای فرصت ها استفاد کنیم.

ایتکار افزود:توجه به اختلال ارتباطی در خانواده ها ،اشتغال ،اقتصاد وکاهش خشونت در خانواده ها ا از مهم ترین موضوع های هست که باتوجه به ماده 102سیاست کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعتماد به بخش خصوصی ،جامعه مدنی ، موسسات خیریه و تعاونی های روستایی را مهم عنوان کرد و افزود:استفاده از ظرفیت ها و صندوق خرد روستایی و نهادهای مدنی می تواند توسعه پایدار و رونق اقتصادی را داشته باشند.

انتهای پیام/د

برگزاری شورای اداری استان با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.