دژپسند، گفت: با تصویب دولت در بودجه ۹۸، قرار است بیمه البرز به طور کامل خصوصی شود و سهم دولت واگذار شود.

بیمه البرز در بودجه ۹۸ به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ لزوم ورود صنعت بیمه برای کاهش دغدغه تولیدکنندگانبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در همایش روز بیمه، اظهار کرد: در ارائه گزارش‌ها، بیمه‌ها در خصوص اشخاص، مخاطرات طبیعی و همچنین بیمه مسئولیت مورد توجه قرار گرفته، اما هنوز به طور گسترده به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: صنعت بیمه را در رشد اقتصادی باید عمیق‌تر نگاه کرد و باید دید چطور می‌توان کارکرد بیمه را تقویت کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در مواقعی با تحریم‌ها مواجه بوده ایم، گفت: باید هنگام این‌گونه مخاطرات و دغدغه‌ها که برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ایجاد می‌شود بیمه وارد عمل شود.

وی به موضوع جهش‌ نرخ ارز و کنترل آن به عنوان یکی از وظایف ذاتی بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: جهش نرخ ارز، تنها مسئله موجود کشور نیست؛ بلکه گاهی با محدودیت‌های برون داد مواجه می‌شویم؛ به این معنا که تولیدکننده، مواد اولیه ندارد و همین امر او را دچار مشکل می‌کند.

دژپسند تصریح کرد: سبک سازی دولت و الکترونیکی کردن تمام نهادها بویژه بیمه‌ها در برنامه دولت است تا بتوانیم هزینه‌های دولتی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه با تصویب دولت در بودجه ۹۸، قرار است بیمه البرز به طور کامل خصوصی شود و سهم دولت واگذار شود، گفت: این کاری بسیار خوب است؛ اما کافی نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم بیمه‌گرها بهبود فصای کسب و کار است، افزود: وضعیت کسب و کار باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و نوآوری باید در صنعت بیمه مدنظر قرار داشته باشد.

دژپسند با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه باید وارد بیمه نفت شوند، افزود: اگرچه این موضوع برای صنعت بیمه شیرین نیست ولی یک الزام به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به انتشار اوراق بیمه‌ای اشاره کرد و خصوصی سازی را نمونه بارز مردمی سازی اقتصاد دانست و گفت: افزایش ضریب نفوذ از ۷ به ۱۰ درصد تنها با اجبار اتفاق نمی‌افتد، بلکه با تجهیز صنعت بیمه و کاهش هزینه‌ها ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، وزارت اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار