نظرسنجی‌ها شواهدی را از شرایط نگران‌کننده‌ای که ٨,٥‌میلیون نفر در بریتانیا با رگه‌های اقلیت قومی با آن مواجه‌اند نشان می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یک مطالعه جدید نشان داده که نژادپرستی گسترده علیه سیاهپوستان، آسیایی‌ها و اقلیت‌های قومی قرن ٢١ در بریتانیا به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. در تحقیقی توسط گاردین از هزار نفر از افراد اقلیت قومی نشان داده شده آنها بیش از افراد سفیدپوست، تحت‌تاثیر رفتارهای نژادپرستانه روزانه قرار دارند.


بیشتربخوانید :ثبت ۶۸۵ حمله نژادپرستانه طی فقط ۶ ماه در انگلیس


این تحقیق نشان داد که حدود ٤٣‌درصد از افراد گروه‌های اقلیتی قومی که به دنبال کار می‌گشتند، به نحوی در پنج‌سال گذشته با رفتارهای ناعادلانه مواجه شده‌اند و این میزان دو برابر تجربه افراد سفیدپوست (با ١٨ درصد) است.

در نتایج این تحقیق آمده اقلیت‌های قومی سه برابر بیشتر در معرض بیرون رانده شدن از رستوران هستند و بیش از دوسوم این افراد معتقدند بریتانیا دچار مشکل نژادپرستی است.

نظرسنجی آی.سی.ام که یک نظرسنجی طولانی‌مدت پنج ساله است، روی تجربیات روزمره افراد از نژادپرستی به خاطر قومیت، نژاد، فرهنگ و خصوصیات فردی تمرکز داشته است.

گفته می‌شود این نخستین نظرسنجی عمومی در بریتانیاست که روی نژادپرستی علیه اقلیت‌های قومی صورت می‌گیرد و نگرانی‌های گسترده‌ای را ایجاد کرده است.

این نظرسنجی شواهدی را نشان داده است از شرایط نگران‌کننده‌ای که ٨,٥‌میلیون نفر در بریتانیا با رگه‌های اقلیت قومی با آن مواجه‌اند. به‌طور مثال:

٣٨‌درصد از افراد دارای رگه‌های اقلیت قومی گفته‌اند که در پنج‌سال گذشته، به اشتباه مظنون به دزدی در فروشگاه‌ها شده‌اند، درحالی‌که این میزان برای افراد سفیدپوست ١٤‌درصد است و سیاهپوستان و زنان نیز بیشتر در معرض این اتهامات قرار دارند.
اقلیت‌ها بیش از دو برابر در معرض سوءاستفاده یا توهین از سوی غریبه‌ها بوده‌اند.

٥٣‌درصد افراد دارای رگه‌های اقلیت قومی معتقدند به خاطر مدل موها، لباس‌ها و ظاهرشان رفتار متفاوتی با آنها شده است، درحالی‌که این میزان برای افراد سفیدپوست تنها ٢٩‌درصد است. موسسه تحقیقاتی نژادپرستی موسوم به «رانی‌مد» این یافته‌ها را «عجیب» توصیف کرده و گفته است که این رفتارها، «تجاوزات ویروسی روزمره» هستند که اثرات عمیقی روی ساختارهای اجتماعی بریتانیا داشته‌اند. «زبیده حقی» معاون این موسسه گفته است: «نژادپرستی و تبعیض علیه اقلیت‌های قومی، سیاهپوستان و آسیایی‌ها، محدود به یک حوزه زندگی نمی‌شود. اگر شما را به خاطر رنگ پوست‌تان به رستوران راه نمی‌دهند، قاعدتا نمی‌توانید برای کار هم در آن‌جا استخدام شوید. شناسایی یا اثبات نژادپرستی سازمان‌یافته بسیار دشوار است، اما اثرات بسیار گسترده‌ای روی زندگی افراد می‌گذارد.»

«دیوید لامی»، نماینده حزب کارگر تاتنهام گفته که این یافته‌ها بسیار ناراحت‌کننده است: «تعصب نژادی نسبت به سیاهپوستان و اقلیت‌های قومی در بریتانیا ادامه دارد. درحالی‌که همه ما برای حقوق مشابهی می‌جنگیم، اما تجارب زندگی و فرصت‌های ما بسیار متفاوت است.»

او می‌گوید: «یک رفتار کلیشه‌ای، تنها یک رفتار که رخ می‌دهد نیست؛ بلکه چیزی است که احساس می‌شود و احساسی شبیه ترس، سردرگمی و شرمساری محض ایجاد می‌کند.»

نیمی از افراد با پیشینه اقلیت قومی گفته‌اند که آنها معتقدند گاهی اوقات مردم متوجه رفتارهای نژادپرستانه یا متفاوت‌شان نمی‌شوند و این درواقع یک تعصب ناخودآگاه است که روی زندگی میلیون‌ها نفر که به بریتانیا نقل مکان کرده‌ یا حتی در آن‌جا متولد شده‌اند، تاثیر می‌گذارد.»

در این تحقیق همچنین مشخص شده ٥٧‌درصد اقلیت‌ها معتقدند آنها به خاطر نژادشان باید بیشتر در محیط کار تلاش کنند تا به موفقیت مشابه سایر افراد دست یابند، همچنین ٤٠‌درصد نیز گفته‌اند که به دلیل نژادشان دستمزد کمتری می‌گیرند یا شرایط کاری بدتری نسبت به دیگران دارند. نرخ بیکاری سیاهپوستان، آسیایی‌ها و اقلیت‌های قومی ٦,٣‌درصد است، درحالی‌که تنها ٣.٦‌درصد سفیدپوستان بیکارند.

خانواده‌های بنگلادشی و پاکستانی در بریتانیا به‌طور متوسط در سال‌های ٢٠١٤ و ٢٠١٦، حدود ٩هزار پوند کمتر از سفیدپوست‌های بریتانیایی درآمد سالیانه داشتند، همچنین تفاوت درآمد بین سفید‌پوستان با سیاهپوست‌های کارائیبی و سیاهپوست‌های بریتانیایی حدود ٥٥٠٠ پوندبوده است.

وضیت بحرانی نژاد پرستی در بریتانیا+ جدول

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

وضعیت بحرانی نژادپرستی در بریتانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار