مدیر آموزش و پرورش باغملک از اعطای بورسیه تحصیلی یک میلیون تومانی به دانش آموزان موفق خبر داد.

مختار نیک مقام، مدیر آموزش و پرورش باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه متوازن ارتقای کیفی آموزش در مدارس مقطع متوسطه اول(راهنمایی)، برای اولین بار در کشور به 3 هزار دانش آموز مناطق کم برخوردار خوزستان، بورس تحصیلی 1 میلیون تومانی اعطا می گردد.

وی افزود: آزمون سنجش علمی به صورت چندگزینه ای  از 50 درصد حجم کتب درسی دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم در هفته آخر دی ماه سال جاری طی یک مرحله هماهنگ در سطج استان برگزار می شود و برای هر دانش آموز کارنامه اختصاصی حاوی رتبه در سطح آموزشگاه، منطقه و استان صادر می گردد.

نیک مقام بیان داشت: از منتخبین این طرح در جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر می شود و دانش آموزانی که بتوانند شرایط لازم را کسب کنند و از پیشرفت تحصیلی مورد نظر برخوردار گردند به میزان 1 میلیون تومان پاداش نقدی یا معادل غیر نقدی آن را دریافت می کنند.

وی در پایان عنوان کرد: 60 درصد امتیاز به آزمون و 40 درصد به نمرات پایانی نوبت اول دانش آموزان اختصاص دارد و این بورس به دانش آموزانی داده می شود که معدل نوبت اول آنان 17 و بالاتر باشد.

گفتنی است؛ مواد آزمون از دروس عربی، ریاضی، علوم تجربی، زبان خارجه، مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی، قرآن و پیام های آسمانی (هر درس 10 سوال) جمعا 70 سوال طرح می شود.

انتهای پیام/م

حمایت از دانش آموزان موفق در باغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیده رقیه موسوی
۱۲:۰۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام
اگر لطف کنید اسامی برندگان یک میلیون تومان را نیز تهیه کنید زیرا اعلام شده است