احداث فاز یک بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین امروزبه پیمانکار پروژه تحویل داده شد.

علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در مراسم تحویل طرح به پیمانکار و در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین در زمینی به مساحت هشت و دو دهم هکتار در منطقه‌ای باقابلیت دسترسی آسان احداث خواهد شد.

وی هزینه ساخت این بیمارستان را ۲۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود برای تجهیزآن هم ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

به گفته معاون عمرانی استاندارقزوین، بخشی از هزینه ساخت این مرکز از طریق تسهیلات خارجی کم‌بهره و بخشی هم از منابع داخلی و وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

دکتر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم میزان استاندارد تخت بیمارستانی را دو و ۶ دهم به ازای هر هزار نفر بیان کرد کرد و گفت: با افتتاح این بیمارستان سرانه تخت بیمارستانی از یک و سه دهم تخت به دو تخت برای هر هزار نفر خواهد رسید.

مهرام همچنین گفت:: با احداث بیمارستان هزار تختخوابی بخش خصوصی در قزوین و بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نیمه‌تمام الوند، مشکلات کمبود تخت‌های بیمارستانی در آینده‌ای نزدیک برطرف خواهد شد.

احمدی مسئول پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین هم گفت: این طرح در فاز یک شامل احداث فونداسیون با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان آغاز شده و پیش بینی می‌شود در مدت دو سال به اتمام برسد.

وی افزود: فاز تکمیلی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی هم ۲ سال پیش بینی شده است.

 ۱۶ بیمارستان خصوصی، دولتی و خیریه با هزار ۸۸۰ تخت خواب به مردم خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
انتهای پیام/.



تحویل فاز یک بیمارستان 700 تختخوابی قزوین  به پیمانکار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار