معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فولاد به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر سارقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از طرح توسعه فولاد شاهرود گفت: ۱۲.۵ میلیون تن فولاد در شش‌ماهه اول از کشور صادرشده است و ظرفیت تولید فولاد در کشور ۳۴ میلیون تن است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران در زمره کشورهای صادرکننده فولاد است، تأکید کرد: سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات فولاد از کشور صادرشده است که این امر توانسته ارزش‌افزوده خوبی را در اختیار ایران اسلامی قرار دهد.

سارقینی بیان کرد: ظرفیت زنجیره‌ای فولاد در کشور ۲۰۵ میلیون تن محسوب می‌شود که خوشبختانه باید اعلام کرد این ظرفیت به توازن رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه صادرات فولاد از ایران اسلامی در سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد داشته است، تأکید کرد: صادرات فولاد از ایران اسلامی از لحاظ وزنی نیز ۲۳درصد رشد داشته است

انتهای پیام / گ

حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در شاهرود

برچسب ها: صنعت ، معدن ، صاردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.