رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول از ریزش قسمتی از یک مسجد تاریخی در این شهرستان بدلیل گودبرداری غیراصولی یک خانه در بافت قدیم دزفول خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول گفت: یکی از خانه های واقع در بافت قدیم دزفول محله سیاهپوشان که جنب مسجد بیگدلی دزفول واقع شده، در سال 95 مجوز تخریب و ساخت و ساز دوباره گرفت.

وی بیان داشت: با وجود اخذ مجوز خانه موردنظر به صورت نیمه مخروبه رهاشده بود که صبح امروز اقدام به گودبرداری آن شده بود.

آریایی تصریح کرد: بر اثر گودبرداری غیراصولی این خانه که مالک آن یکی از هیات امنای مسجد بیگدلی دزفول است بخشی از سرویس های بهداشتی مسجد فرو ریخت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول اذعان داشت: ساختمان مسجد بیگدلی دزفول مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است، ولی در فهرست آثار ملی قرار ندارد، ولی سرویس های بهداشتی که بخشی از آن ها بر اثر این گودبرداری ریزش کرده جدیدساز بوده و ارزش تاریخی ندارد.

این مقام مسئول افزود: سازه سرویس های بهداشتی که دچار ریزش شده اند کاشی است که مالک خانه جنب مسجد که عامل این ریزش است نیز هزینه ساخت دوباره این سرویس های بهداشتی را تقبل کرده است .

انتهای پیام/گ

ریزش دیوار خانه در منبع آب اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.