۲۵ سال حبس حکم نظامی آمریکایی همپیمان با داعش

یک سرباز آمریکایی مستقر در هاوایی به اتهام تلاش برای کمک به گروه تروریستی داعش به ۲۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سرباز آمریکایی به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش به 25 سال حبس محکوم شد. 

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک سرباز آمریکایی مستقر در هاوایی روز سه‌شنبه به اتهام تلاش برای کمک به داعش و همپیمان شدن با این گروه، به 25 سال حبس محکوم شد.

«ایکایکا کانگ» 35 ساله که در مقابل اقرار به اتهام خود از تخفیف برخوردار شده است، به مدت دست‌کم 20 سال پس از آزادی از زندان، آزادی مشروط خواهد داشت. جان دمرز، دستیار دادستان کل آمریکا، اعلام کرد: کانگ به عنوان یکی از اعضای ارتش ما برای دفاع از آمریکا قسم خورده بود، اما این فرد با بیعت با داعش و تلاش برای رساندن اسناد به آنها، به کشور خیانت کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی، گروهبان کانگ از سال 2016 روند نزدیک شدن به ایده‌های تروریستی را آغاز کرد و به طور مرتب در اینترنت ویدئو‌های تبلیغاتی این گروه‌ها را مشاهده می‌کرد. وی همچنین در برابر دادستانی اعتراف کرد که قصد داشته در بازار کریسمس هونولولو یا در پادگان خود اقدامات تروریستی انجام دهد.

کانگ که آموزش‌های نظامی گسترده‌ای دیده است، پس از آنکه با داعش بیعت کرد در مراسمی که یکی از ماموران نفوذی اف‌بی‌آی برگزار کرده بود، دستگیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار