مدیرکل سابق حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از ساخت باغ موزه دفاع مقدس به مساحت 13و نیم هکتار در پارک کوهسنگی مشهد خبر داد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس در پارک کوهسنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار اکبر نجاتی رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تودیع سردار اکبر نجاتی و معارفه حسین علی یوسف علیزاده مدیر کل جدید حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: خراسان رضوی نقش بسیار پررنگی از سال ۵۷ تا دفاع مقدس در قالب تیپ‌های مختلفی داشته و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

وی با اشاره به دلاوری‌ها و کارنامه‌ی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس یاد کرد و افزود: پرداختن به گنجینه‌ی بزرگ ایثار و فداکاری‌های مردم در زمان دفاع مقدس، کار بسیار سنگینی است که ما بخشی از کار را دنبال کردیم و دستگاه‌ها نیز باید به این مهم پرداخته و آن حماسه‌ها را به نسل‌های آینده انتقال دهد.

نجاتی با بیان اقدامات انجام شده این بنیاد تا کنون ادامه داد: از جمله اقدامات جمع آوری ۱۵۰ هزار عکس از دوران دفاع مقدس، ۴۵۰ هزار برگ و سند دفاع مقدس، ۹۰ هزار دقیقه فیلم از جبهه، ۷۰۰ نوار کاست از عملیات‌ها و ۲۱۶ هزار مصاحبه و ضبط می‌باشد.

مدیرکل سابق خراسان رضوی با اشاره به اینکه اولویت دوم این بنیاد ارائه و نشر این اسناد است، گفت: با پیگیری‌هایی که برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در پارک کوهسنگی انجام شده، شورای شهر ۳۵ میلیارد کمک برای ساخت باغ موزه مصوب کرد.

وی افزود: ۲ سال تلاش برای تهیه‌ی محتوای این باغ موزه انجام گرفته است.

نجاتی با اشاره به اقدامات هنری انجام شده در این بنیاد ادامه داد: کسب ۶ مقام کشوری در جشنواره ها، حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس، تشکیل انجمن‌های فیلم، سینماو تئاتر، تولید فیلمنامه‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در کارگاه فیلم، و حمایت از تئاتر‌ها در حوزه دفاع مقدس از جمله اقدامات هنری انجام شده بود.
 
انتهای پیام // ف. ش
 

ساخت موزه دفاع مقدس در کوهسنگی

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار