رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به منظور حفظ و معرفی اساتید موسیقی مقامی استان و پیشکسوتان این هنر، شبیه سازی مجسمه‌های مومی واکسی تعدادی از این اساتید ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا پهلوان با بیان اینکه این مجسمه‌ها درموزه‌های شهرستان‌های تربت جام، تایباد، خواف و قوچان به نمایش در خواهند آمد افزود: موسیقی مقامی در خراسان رضوی در داخل و خارج از کشور از جایگاه والایی برخوردار است و دارای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی و هنری فراوانی است.
 
وی ادامه داد: معرفی موسیقی مقامی استان یکی از برنامه‌های گسترشی موزه‌های استان است و ساخت موزه در شهر‌هایی که فاقد موزه هستند، در اولویت اول قرار دارد و شهر‌هایی که ظرفیت بیشتر از یک موزه را دارند، در اولویت دوم هستند .

رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این مجسمه‌ها توسط استاد یوسف نظری یکی از مجرب‌ترین هنرمندان معاصر که بیش از پنجاه سال فعالیت و تجربه کاری در موزه‌های ایران دارد، ساخته خواهند شد.

پهلوان تاکید کرد: برای احیا، پویایی و بالندگی موسیقی مقامی و عرفانی استان، همه باید تلاش کنند و این گنجینه‌های ارزشمند را به آیندگان و بویژه نسل جوان که شناخت کمتری دارند، معرفی کنند.

گفتنی است موسیقی مقامی خراسان رضوی یکی از ابزار‌های موثر در نشر و گسترش زبان و ادبیات فارسی بوده که با اشعار عرفانی، آن را به جهانیان معرفی کرده است .

انتهای پیام//ح. ص
 
 


ساخت موزه در شهر‌هایی که موزه ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.