معاون علمی آستان قدس رضوی گفت:مرجعیت علمی مشهد ، مرجعیت علمی کشور است و تلاش ما جریان سازی علم در کشور است.

محمد مهدی نژاد نوری معاون علمی آستان قدس در حاشیه همایش بین المللی قلب و عروق ایران و اروپا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  گفت: اعتبار عظیمی که به واسطه امام رضا داریم باعث شده بتوانیم خدمت‌هایی در زمینه سلامت انجام دهیم تا در بعضی از شاخه‌ها به مرجعیت علمی و با کاربردی کردن علوم و دانش بنیان بتوانیم به قله‌های جدید علم و دانش برسیم.

وی یکی از اهداف کنگره بین المللی قلب اروپا و مشهد، کاربردی کردن علم در شرکت‌های دانش بنیان دانست و تصریح کرد: معاونت آستان قدس بدنبال این است که با کمک متخصصین منطقه و کشور فعالیت‌هایی در حوزه علمی انجام دهد و مشهد بتواند به مرجعیت علمی دست یابد.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: از جمله موارد مهم برای عموم که آستان قدس رضوی هم در آن قدمت ٥٠٠ساله دارد کسب قطبیت و مرجعیت بعضی از شاخه‌های علوم پزشکی و سلامت هست که با همکاری متخصصان توانستیم به رتبه بالایی در منطقه دست پیدا کنیم و توانایی برگزاری چنین همایش‌هایی را در مشهد داشته باشیم.

مهدی نژاد نوری افزود: در مشهد با انجام این دست کنگره‌ها و باحضور متخصصان برجسته کمک می‌شود تا به عنوان یک قطب سلامت دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های علمی متفاوتی را در پیش داریم، ادامه داد: علاوه بر این گونه همایش‌ها، نشست و فعالیت‌های علمی دیگری را نیز پیش بینی کردیم همچون کار‌های تحقیقاتی و کمک گرفتن از دانشجویانی که در عرصه علوم پزشکی تازه وارد شدند تا بتوایم و شاهد بهبود زمینه سلامت باشیم.

انتهای پیام//آ. ح
 

جریان سازی علم یکی از اهداف برگزاری کنگره‌های علمی و پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.