ناپایداری های جوی از اواخر وقت فردا در خراسان جنوبی آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی برای 24 ساعت آینده تغییرات عمده ای در جو استان رخ نمی دهد و پدیده غالب در این مدت افزایش موقت ابر خواهد بود.

وی افزود: با نفوذ جریانات ناپایدار جوی به منطقه شرق کشور از اواخر وقت پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده در استان علاوه بر افزایش سرعت وزش باد و وقوع گرد و خاک، افزایش متناوب ابر، بارش باران همراه با رعد و برق و در ارتفاعات با احتمال بارش تگرگ و تشکیل مه پیش بینی می شود.

لطفی با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز جمعه و در نیمه شمالی استان قابل پیش بینی است، گفت: فردا به طور نسبی یک تا دو درجه دما افزایش می یابد و از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با تقویت تدریجی سامانه پرفشار جوی روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان افزود:در شبانه روز گذشته سربیشه با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و طبس با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند.

وی اظهار کرد:تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین یک و 19 درجه سانتیگراد بوده است که پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز با یک درجه کاهش به 18 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/غ

افزایش موقت ابر طی 24 ساعت آینده 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.