رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از اجرای 181 فقره طرح تحقیقاتی کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین کربلایی خیاوی، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی اردبیل افزود: این مرکز در سال جاری بیش از 181 فقره طرح تحقیقاتی را در زمینه های مختلف کشاورزی اجرا نموده است و مشارکت فعالی در معرفی ارقام جدید زراعی به تعداد 22 رقم در اقلیم نیمه گرمسیری و سردسیری استان اردبیل داشته است.

وی افزود: این مرکز در سال گذشته و امسال به میزان 3 هزار و 200 تن انواع بذر گندم، جو، ذرت، پنبه و سویا را تولید و در دسترس بهره برداران قرار داده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: نظارت، تثبیت و گواهی بذر و نهال جزو وظایف لاینفک این مرکز است و این مرکز در سال گذشته آموزش کاربردی تعداد 109 نفر دانشجو را در پردیس آموزش کشاورزی اردبیل و مغال برعهده داشت و در سال جاری نیز تعداد 19 نفر داشتجو در این مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

کربلایی خیاوی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 253 هزار نفر ساعت برای بهره برداران و تولید کنندگان در زمینه های مختلف کشاورزی دوره های آموزشی برگزار شده است که سال به سال به تعداد این بهره برداران آموزش دیده افزوده می شود.

وی گفت: از سال 1393 تاکنون تعداد 39 رقم زراعی توسط محققین و اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان معرفی و در دسترس زارعین قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

تولید 3200 تن انواع بذر محصولات کشاورزی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.