شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است تا آیکون‌های مجموعه آفیس خود را به‌ روزرسانی کند.

با آیکون‌های جدید مجموعه Office آشنا شوید +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مایکروسافت با تمرکز بیش‌تر به طراحی و ظاهر برنامه‌های مختلف مجموعه‌ Office تصمیم‌ گرفته‌ است که ظاهری مدرن‌تر به آیکون این برنامه‌ها ببخشد. آیکون این برنامه‌ها از 5 سال پیش تغییر نیافته‌ است و با توجه به پیشرفت پلتفرم‌های مختلف و نرم‌افزار‌های آن، این شرکت بنا دارد تا آیکون برنامه‌های Office را به‌ روزرسانی کند. مجموعه Office در حال حاضر بر روی سیستم‌ عامل‌های ویندور، مک، IOS و اندروید قابل اجرا است. این شرکت در تلاش است که با ایجاد یک پایگاه کد مرکزی، به‌ صورت ماهانه به‌ روز‌رسانی‌هایی برای این نرم‌افزار‌ ایجاد کند. هدف دیگر مایکروسافت از تغییر آیکون‌ها، بیان تحولات اخیر‌ مجموعه  Office هم است که شامل ویژگی‌های جدید هوش‌ مصنوعی، ویژگی‌های تعاملی بیش‌تر و پلتفرم‌های جداگانه برای نرم‌افزار‌های کلیدی این مجموعه (Word،  Excel، PowerPoint  و  Outlook) می‌شود.

با آیکون‌های جدید مجموعه Office آشنا شوید +تصاویر

ظاهر جدید آیکون‌ها دارای رنگ و حرف اول هر برنامه‌ است (مانند سابق) و طرح کلی آن‌ها نزدیک به ‌هم خواهد بود. Jon Friedman یکی از مدیران بخش طراحی در مایکروسافت توضیح می‌دهد: "راه‌حل طراحی ما این بود که یک آیکون از دو بخش حرف اول نام نرم‌افزار و نماد آن تشکیل‌ شود، دو بخشی که می‌توان آن‌ها را از هم جدا یا یک‌پارچه ساخت، این طراحی با حفظ زیبایی به سادگی داخل  برنامه‌ هم اشاره دارد. "

با آیکون‌های جدید مجموعه Office آشنا شوید +تصاویر

در طراحی قبلی آیکون‌ها نمادی از ویژگی‌های آن نرم‌افزار وجود داشت، مثلا برای ورد طرح یک کاغد خط‌‌دار یا در اکسل ردیف‌های جدا از هم در آیکون آورده شده بود. در طراحی جدید علی‌رغم تغییر زیاد به همان ویژگی‌ها اشاره‌ای تلویحی شده که همین امر باعث می‌شود ظاهر جدید آیکون برای کاربر آشنا باشد. البته OneDrive و Skype همواره طراحی‌های مخصوص به خود را داشتند که در طراحی‌های جدید هم همین مورد تکرار شده است. OneDrive همچنان نمای یک ابر را دارد و در Skype حرف S با حباب‌های کمتری خود نمایی می‌کند.

با آیکون‌های جدید مجموعه Office آشنا شوید +تصاویر

تغییرات ایجاد شده فقط به آیکون‌ها محدود نیست، سرعت و تجربه کاربری افزایش‌ پیدا کرده، همچنین مایکروسافت طراحی Fluent Design (شامل انیمیشن‌‌ها ، افکت‌ها و رنگ‌ها جدید) ویندوز 10 خود را به داخل نرم‌افزار‌ها آورده و نوار ribbon باریک‌تر شده است و تم جدید رنگ‌ها، زیبایی خاصی به محیط نرم‌افزاری داده‌ است. تغییرات کلی برای نرم‌افزار محبوب Outlook Mobile هم ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید: گوشی پرچمدار دهمین سالگرد سری Galaxy شش دوربین دارد 


انتهای پیام/

آیکون‌های جدید مجموعه Office +تصاویر

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۷
اين مايكروسافت پدر مردم رو درآورده و تا مردم ميان آيكوناي ويندوز رو ياد بگيرن كل آيكوناشو به هم ميريزه و كاري ميكنه كه ويندوزاي قبلي كار نكنن تا ملت مجبور بشن هر چند سال دوباره ويندوز بخرن
آخرین اخبار