یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قرار است این هفته نرخ خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان افزایش یابد.

احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومانعباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از احتمال افزایش مجدد قیمت خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر، دولت بنابر قانون با موضوع نرخ خرید تضمینی گندم به صورت منطقی برخورد نکرده که این امر واکنش‌های متعددی را به همراه داشته است.

وی افزود: رویکرد دولت در قانون خرید تضمینی گندم طی سال‌های اخیر بدان معناست که دولت در نظر دارد بار مالی دیگر بخش‌های اقتصادی را به دوش کشاورزان بیندازد و به عبارتی چند هزار میلیارد تومان مالیات پنهان از کشاورزان دریافت کند.

پاپی زاده تجدیدنظر دولت در نرخ خرید تضمینی گندم را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به آنکه تغییر قیمت از ۱۴۷۰ به ۱۶۰۰ تومان نتوانسته رضایت کشاورزان را جلب کند و جوابگوی هزینه‌های تولیدشان باشد، از این رو افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان یک ضرورت به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۶۰۰ تومان مناسب است


عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: هم اکنون کمیسیون کشاورزی مجلس برای پیگیری حقوق کشاورزان از دو ابزار ارجاع موضوع به قوه قضاییه مبنی بر قانون شکنی دولت در اجرای نرخ خرید تضمینی و همچنین استیضاح وزیر جهاد کشاورزی  را در دستور کار خود قرار داده است.

پاپی زاده در پایان تصریح کرد: طی هفته جاری قرار است قیمت خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان افزایش یابد و چنانچه این موضوع اجرایی نشود، نمایندگان موضوع استیضاح و پیگیری از قوه قضاییه را بنابر آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار خود قرار می‌دهند تا قوه قضاییه با خاطیان امر برخورد کند.

انتهای پیام/

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان یک ضرورت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
من یه کشاورزم خدا وکیل دولت هر جا کم میاره بارش رو رو دوش کشاورزا میندازه.اگر ازاین کالای استراتژیک که نرخ جهانیش حدود ۲۵۰۰ هستش حمایت نشه ضربات جبران ناپذیری در اینده به تولید این محصول و کشاورزا وارد میشه.خواهش میکنم شمام بعنوان خبررسانی این مشکل رو انعکاس بیشتری بدید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
چه خبره هر روز شاهد این گرونی ها هستیم ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
ما خواستار پیگیر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
توروخدا قیمت تمام اجناس رو پایین بیارید
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۷:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
امیدوارم با پیگیری مسئولین محترم این خواسته بحق کشاورزان محقق بشه...باتشکر از سایت باشگاه خبرنگاران جوان.
آخرین اخبار