مدیرکل محیط‌زیست لرستان فرهنگ‌سازی را مهمترین راه مقابله با بحران فرسایش خاک دانست و خواستار توجه دستگاه‌های آموزشی به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: یکی از بحران‌های امروز بشر بحث خاک بوده که برخی از کارشناسان معتقدند این بحران از بحث آب نیز برای کره زمین حیاطی‌تر است.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی مردم و ارتباط بین مسئولان از معضلات جدی حوزه خاک است، افزود: کشور ایران دارای ۱۸.۵ میلیون هکتار زمین زراعی است که بیش از ۹۰ درصد آن با مشکلات خاکی روبرو بوده و فرسایش خاک و آلاینده‌های زیست‌محیطی از جمله این موارد است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان اظهار کرد: برای تشکیل یک‌لایه خاک، زمانی بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ سال طول می‌کشد این در حالی است که این زمان در کشور ایران بیش از یک هزار سال بوده و علاوه بر آن شاهد فرسایش خاک بیش از حد در کشور هستیم.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه باید در حوزه آموزش برای نسل جوان فرهنگ‌سازی کرده تصریح کرد: باید مسئله خاک و فرسایش آن را در سطح جامعه تبیین کنیم و در این راه آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها نقش مهمی و تأثیرگذاری دارند.

انتهای پیام/م

فرهنگ‌سازی، مهمترین راه مقابله با بحران فرسایش خاک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار