مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اصحاب رسانه به علت ارتباط گسترده با مردم می‌توانند دغدغه و مشکلات را تا حد زیادی شناسایی و معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان گفت: رسانه‌ها ابزاری مهم برای شناسایی مشکلات و دغدغه‌های مردم و جامعه اند و اصحاب رسانه به علت ارتباط گسترده با مردم می‌توانند دغدغه و مشکلات را تا حد زیادی شناسایی و معرفی کنند.

وی با اشاره به حسنات وقف در محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و توسعه هرچه بیشتر ، افزود: اطلاع رسانی و آشنا کردن مردم با سنت حسنه وقف می‌تواند کمک به سزایی در زمینه‌های مختلف ازجمله خدمات درمانی، عمرانی، اقتصادی و کمک به مستمندان کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به موقوفه بودن بیش از ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور، گفت: ۹۰ هزار مسجد در کشور که مورد استفاده دولت و نظام است موقوفه است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه ۴۰ هزار دانشگاه و بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه و بسیاری از عرصه‌های اقتصادی از موقوفات هستند، گفت: سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد موقوفات صرف گره گشایی از مشکلات مردم و اجرای نیت واقفان می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون به برکت استفاده از ظرفیت اصناف، اقشار مختلف و تبلیغ فرهنگ وقف ۲۱۰ وقف جدید در استان داشتیم، افزود:سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون در گیلان اجرای نیت واقفان شده که شامل خدمات درمانی، عمرانی، اقتصادی و کمک به مستمندان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: مشکلات مردم از طریق اصحاب رسانه هوشمندانه و نظام مند‌تر به کارگزاران نظام به ویژه مسئولان و مدیران اوقاف منتقل می‌شود و باعث می‌شود نیاز‌های جامعه به شکل بارزتری از محل موقوفات و نیات واقفان پاسخ داده شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اصحاب رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.