با تلاش و کوشش توانمندی‌های خود را به جامعه تحمیل کنید/سقف شیشه‌ای و نامرئی در پیش راه و مسیر تعالی معلولان وجود داردمعاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:بایدتلاش کنید و توانمندی ها‌ی خود را به جامعه تحمیل کنید.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، فیروزی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گردهمایی خانواده معلولان در تربت جام با عذر خواهی از کوتاهی‌های پیدا و پنهان به جامعه هدف گفت:معلولان تنها افرادی هستند که با تلاش خودشان در درجه اول خودشان را در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه باید تحمیل کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعامل با افراد معلول دارم شک نکنید سقف شیشه‌ای و نامرئی در پیش راه و مسیر تعالی معلولان وجود دارد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:معلولان بزرگترین جمعیت اقلیت جهان را تشکیل می‌دهندو به عنوان ضرورت یک جامعه مطرح هستند و نیاز است دامنه ارایه خدمات به معلولان فراگیر و عادلانه با استفاده از فرصت‌ها برابر با همه افراد در تمام شئون زندگی وجود داشته باشد.

فیروزی افزود:بخشی از افراد دارای معلول جانبازان سرافراز میهن اسلامی مان هستند که دردفاع مقدس رنج‌ها وسختی‌های فراوان کشیدند.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه معلولان ۱۵درصد‌ جوامع را در بر می‌گیرند و بیش از ۳۰ درصد جوامع خانواده آنان هستند امکانات سالن‌های نمایش مثل تربت جام برای استفاده معلولان از سرویس بهداشتی باید ۲۰ پله بروند رمپ‌ها برای خدمات به معلولان در این شهرستان ضعیف وموجود نیست.

مرتضی حمیدی فرمانده تربت جام هم گفت:معلولان دارای توانمندی‌های بالایی هستند که بخشی شناسایی شده و در جامعه مطرح است و نباید رویکرد به جامعه معلول ترحمی باشد بلکه باید توانمندسازی باشدوبه عزت نفس معلول باید توجه کرد.
 
وی تصریح کرد:معلولان هیچ تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارند و‌خودشان باید اعتماد به نفس داشته باشندو آنان در جامعه عزتمند هستند و متولیان بایستی در راهبردها، چشم اندازه‌ها و استراتژی به معلولان توجه کنند.

فرماندار تربت جام گفت:گاهی اوقات معلولان از ما جلوترند کتاب می‌نویسند وبهترین سخنرانان دنیاهستند ومهارت‌ها را خیلی خوب آموخته اندنباید رویکرد معلولان ناتوانی باشدو آنان همیشه در حال رشد هستند.

حمیدی افزود:کشوری که در حال توسعه است در اجرای پروژه‌ها باید معلولان راببیند مثل همین سالن که سال قبل بهسازی شده و برای دسترسی به سرویس بهداشتی باید ۲۰ پله بالا بروند و برای استفاده معلولان چگونه امکان پذیر است.

وی تصریح کرد:دراین شهرستان بیش از ده هزار معلول وجود داردوآنان از حقوق برابری برخوردارندو رویکرد توجه به حقوق معلولان باید موردتوجه مدیران و مردم قرارگیرد.

فرماندار تربت جام گفت: معلولیت ناتوانی نیست و بایدآنان در مسائل اجتماعی و اقتصادی و‌میدان‌های تولیدی وعملیاتی حضور فعال داشته باشند.

ظفر مقدم رئیس بهزیستی تربت جام نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان تا الان پنج هزار ۷۱۰ معلول شناسایی و ثبت شده است، ولی آمار معلولان بیشتراز این رقم می‌باشد.

وی تصریح کرد: دراین شهرستان پنج مرکز توانبخشی و چهار مرکز ترک اعتیاد فعالیت دارند و سالانه بیش از۶۸ میلیاردو‌۹۱۲میلیون هزار ریال کمک هرینه به معلولان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام//ز.ج


گردهمایی خانواده معلولان در تربت جام برگزار شد

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.