سردار فضلی گفت: اگر بسیج نبود حتما تحریم‌ها تاثیرگذار بود، با حضور تفکر بسیجی تحریم‌ها اثر حداقلی داشته و خواهند داشت.

تاثیر حداقلی تحریم‌ها با حضور و تفکر بسیجی/ فعالیت‌های ارزشمند بسیج در حوزه پژوهشبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای علمی وفناوری بسیج که امروز در سازمان بسیج اقشار و متخصصین برگزار شد، گفت: امروز خدا را شکر در این نمایشگاه پیشرفت های علمی پژوهشی و اقدامات پر خیر و برکت اقشار مختلف بسیج را شاهد بودیم، پیشرفت‌هایی بسیار چشمگیر که نسبت به گذشته هم رشد و تعالی بیشتری را به لطف خدا پیدا کرده است و هم گام‌هایی بلندتر را برداشته‌ است، البته این کافی نیست همواره باید همت و تلاشی مضاعف برای آنچه انتظار امام انقلابی ماست و نیازی که مردم عزیز و شریف دارند، انجام دهیم و در آن مسیر کوشا باشیم تا به تکلیف اسلامی الهی و بسیجی خود بهتر عمل کرده باشیم.

وی افزود: دریادلان عزیز بسیجی بنابر احساس تکلیفشان، همواره همت بلندتر و تلاش وافرتری را برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در پیش دارند و به همه آن ها خداقوت می‌گوییم.

سردار فضلی بیان کرد: اگر بسیج نبود حتما تحریم ها تاثیرگذار بود، با حضور بسیج و تفکر و اندیشه بسیجی تحریم‌ها اثر حداقلی داشته و خواهند داشت. در واقع پس از عنایت خدا باید دست بر روی زانوی خود گذاشته و روی پای خود بایستیم زیرا تقویت این نگاه ارزشمند بسیجی ما را از همه مراحل تحریم با قوت و موفقیت عبور خواهد داد.

در ادامه محمدجواد زاده کمند معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه که در این نمایشگاه عظیم دیده شد بسیار امیدوار کننده و آغاز ارزشمندی است که قطع به یقین جامعه ما بیشتر از هر زمان دیگر به تحولات و پیشرفت های این چنینی نیازمند است، نه فقط در حوزه علمی بسیج، بلکه حوزه های پژوهشی که بسیج ورود پیدا کرده و کارهای ارزشمندی را داشته است.

وی افزود: حضور بسیج آن طور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند بیمه کننده این نظام و انقلاب است. هر جا که بسیج و تفکر بسیجی حاکم بوده ما پیشرفت های عظیمی را در آن عرصه شاهد بودیم. امروز هم این نمایشگاه بیانگر همین موضوع است که پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف چه در حوزه بسیج اساتید چه بسیج دانشجویان و یا دانش آموزی قطعا پیشرفت های بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که مهم ترین بخش این است که بین کارهای پژوهشی و ارزشمندی که صورت گرفته و کاربست این‌ها در کشور عزیزمان بتوانیم یک ارتباط قوی و منطقی را برقرار کنیم.

رونمایی از 4 دستاورد علمی پژوهشی بسیج

در ادامه مراسم از طرح‌های نوآورانه دانش، پژوهش و فناوری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری رو رونمایی شد، این طرح ها شامل نیترات باریم که 95 درصد در صنایع دفاعی استفاده می شود و تاکنون وارد می شد، گیاه بامبو غذای فراسودمند که می تواند نوید بخش امنیت غذایی پایدار با محوریت سلامت و تندرستی باشد و از تمام گیاهان دیگر 35 درصد بیشتر اکسیژن تولید می کند، پهپادی که نوآوری ایجاد سیستم کنترلی و پایداری و برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاده است؛ در این پهپاد وظیفه کنترل پرنده به موتورها داده شده و یکی از مزیت های آن 20 درصد مداومت پروازی بیشتر است.

طرح دیگر کتاب کاربرد پلاسما در صنعت هوافضا بود که مباحث آن شامل کاربردهای عملی علم پلاسما در صنعت هوافضا، آیرودینامیک اجسام پرنده و ساخت تجهیزات اندازه گیری مدرن است.

آخرین طرح رونمایی شده سامانه مرجع کالای ایرانی با هدف ارتقای سطح کیفی کالای ایرانی و پیشرفت تولیدکنندگان بود که در آن از آخرین برنامه ریزی روز دنیا استفاده شده است.

در ادامه این نشست خبری که به میزبانی سازمان بسیج مستضعفین و با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: گردهمایی فعالین علمی پژوهشی دارای پیامدی است و آن خودباوری، انسجام و همگرایی در بین نیروهای مسلح و طبعا برای مردم است.

وی افزود: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی خودباوری جوانان است، افرادی که صاحب فکر و اندیشه هستند، اگر این فکر، خرد و اندیشه با انگیزه های الهی توامان و روحیه انقلابی و جهادی لباس اصلی باشد حقیقتا پیشرفت کشور اجتناب ناپذیر است.

سردار غیب پرور اظهار کرد: افرادی به ما مراجعه می کنند که دارای طرح های بی نظیری هستند و اگر ما قادر به حمایت از آن ها نباشیم دچار خسران بزرگی شده ایم. به همین دلیل سازمان علمی پژوهشی و فناوری بسیج باید خدمات دهی را انجام داده و موانع را از سر راه نخبگان بسیجی بردارد و آن را مهم ترین برنامه تلقی کند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: البته این حمایت دارای چند لایه یعنی حمایت کشف استعداد، شبکه کردن کشف استعداد و به ثبت رسیدن ابداع و اختراع و در نهایت به تولید رسیدن اختراع ثبت شده است. این برنامه باید به قدری گسترده باشد که چتر حمایتی آن به زاویه زاویه کشور برسد و آن زمان است که می توان گفت بخشی از رسالت خود را انجام داده ایم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مهم ترین کلیدواژه ما در این عرصه خودباوری است.

در ادامه نشست مهدی رحیمی معاون سازمان علمی پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیشرفت و توسعه کشور در گرو توجه به تفکر بسیجی است و چرخه علم و فناوری مهم ترین فرآیند در این چرخه محسوب می شود.

وی افزود: این نمایشگاه با اهداف بیان توانمندی های مخترعین بسیجی در حوزه علم و فناوری و ارتباط بین نیازمندی ها و توانمندی های نیروهای مسلح برگزارشد.

رحیمی بیان کرد: از خدمات علمی بسیج می توان به ایجاد 87 مرکز رشد در کل کشور اشاره کرد. ما همچنین با 6230 مخترع در ارتباط هستیم و از 3000 طرح در طی 2 سال اخیرحمایت کرده ایم.

معاون سازمان علمی پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر در یک جامعه روحیه انقلابی و جهادی انگیزه های دینی حاکم و نخبگان آن سرزمین دارای بالندگی و سرزندگی باشند نتیجه ای جز پیشرفت و رشد و تعالی نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: امروز جوانان دانشمندان و نخبگان ما اگر جوهره خودباوری را حفظ کنند کسی نمی تواند با ما مقابله کند. کسی که عالم باشد بزرگترین ذخایر علم را در اختیار دارد و علم ثروتی نیست که بتوان آن را از کسی پس گرفت.

رحیمی بیان کرد: ما به عنوان مسئولین در نظام حاکمیتی به ویژه نیروای مسلح وظیفه برطرف کردن موانع را داریمو اینکه اجازه ندهیم فعالان این عرصه دچار کسالت و عقب افتادگی شوند.

در ادامه امیر سرتیپ محمد حسن باقری گفت: در نمایشگاه امروز شاهد بخش کوچکی از توانمندی ها و ظرفیت های بی شمار نخبگان بسیجی بودید و بسیج این توانایی را دارد که نیازها را از سازمان ها دریافت کرده و با توجه به شناخت کشور ظرفیت ها را به هم متصل کند.

وی افزود: به جای برگزاری نمایشگاه می توان 2 کار انجام داد؛ مسائل را مشخص کرده و در نمایشگاه ارائه کنیم تا به ایده مورد نظر که می تواند برای حل مشکلات راهکار بدهد برسیم. کار دیگر این است که سازمانها فقط به این نشست ها اکتفا نکرده و بخش های پژوهشی با هم ارتباط 2 سویه داشته باشند.

در ادامه سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب برای انقلاب اسلامی ما فرآیندی مقرر است و باید برای ساخت دولت اسلامی در عصر حاضر تلاش کرد.برای داستن ملت اسلامی باید جامعه اسلامی ساخته شود و همه انبیا تاکید کرده و انتظار دارند تحقق حکومت توحیدی امام عصر(عج) اتفاق بیافتد و این وعده قطعی است

وی بیان کرد: ما امروز با 2مشکل مواجه هستیم یکی اینکه فاقد راهبردها و نقشه های مدیریتی در بخش های کلان و نقشه تولید ثروت هستیم و دیکری اینکه بانکداری اسلامی در کشور نداریم. مردم و نیروهای مسلح باید در هدف کلان یعنی ساخت تمدن اسلامی نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار