استاندار گیلان از اجرای طرح ساماندهی آب بندان‌های گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و پنجمین جلسه ستاد امنیت سرمایه‌گذاری گیلان که در استانداری برگزار شد، گفت: بیش از ۹ هزار هکتار از آب بندان‌های استان برای بهره برداری به بخش خصوصی، دهیاران و شورا‌ها واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت واگذاری این آب بندان‌ها با سرمایه گذاران محلی است، افزود: اولویت بعدی واگذاری این آب بندان‌ها سرمایه گذاران دیگر و افراد علاقه‌مند هستند که بدون برگزاری مزایده و با توجه به توانمندی اشخاص انجام می‌شود.

استاندار با اشاره به اینکه از این آب بندان‌ها به صورت چند منظوره و با توانمندی‌های گردشگری، آبزی پروری، ذخیره آب برای مزارع کشاورزی، ورزشی و تفریحی استفاده خواهد شد، اظهار داشت: لایروبی و آماده سازی آب بندان‌ها برای ذخیره آب در زمان خشکسالی و بحران آب برای استفاده در بخش کشاورزی در اولویت خواهد بود.

ولی داداشی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه بر ضرورت استفاده بهینه از آب بندان‌ها تاکید کرد و گفت: مجلس برای حمایت از سرمایه گذارانی که ایجاد اشتغال و کمک به صنعت کشاورزی را در اولویت قرار می‌دهند، آمادگی دارد.

وی افزود: حفظ و احیای آب بندان‌ها تاثیر زیادی در تامین آب کشاورزی دارد و این موضوع باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

در این نشست که جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری، معاونان استاندار و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان حضور داشتند، دستورالعمل طرح ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌ای استان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

تصویب دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان‌های گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.