رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت:کشتارگاه بیرجند قابلیت تبدیل شدن به کشتارگاه صنعتی را دارد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند صبح امروز در کمیته ساماندهی کشتارگاه های استان با اشاره به برخی از مشکلات در روند توزیع گوشت در بیرجند گفت: اگر توزیع را ساماندهی کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی افزود:در زمینه کشتارگاه بیرجند از همان ابتدا بازار آشفته ای را به بخش خصوصی  واگذار کردیم.

علیزاده گفت:در شهرستان بیرجند بحث انتقال میدان دام مطرح بود که پس از جلسات متعدد و پیگیری ها در نهایت با کمک نیروی انتظامی توانستیم کار را به نتیجه نهایی برسانیم.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند با اشاره به اینکه برخی از مباحث مرتبط با ذبح دام با فرهنگ سنتی مردم عجین شده است،افزود: تغییر این سنت های آسیب زا گاه فرایند اصلاح در حوزه کشتار دام را با سختی های متعددی رو به رو می کند.

وی اظهار کرد: اگر امروزه کسی از گوشت دام ذبح شده به صورت سنتی استفاده می کند به واسطه عدم آگاهی از بیماری های مشترک دام و انسان و ضررهای بهداشتی و زیست محیطی آن است که با تبلیغات و اطلاع رسانی می توان آن را اصلاح کرد.

علیزاده با اشاره به برخی از مشکلات در روند توزیع گوشت در بیرجند یادآور شد: اگر توانستیم توزیع گوشت را ساماندهی کنیم بسیاری از مشکلات نیز حل می شود.

حمید حلاج مقدم  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی  نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه خراسان جنوبی در راستای ایجاد کشتارگاه ها به پنج منطقه تقسیم شده است، اظهار کرد: بیرجند، خوسف، درمیان و سربیشه یک منطقه، فردوس، سرایان و بشرویه یک منطقه، قائن و زیر کوه یک منطقه، طبس و نهبندان نیز به صورت مجزا دیگر مناطق در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ کشتارگاه در خراسان جنوبی فعال است،گفت:کشتارگاه بیرجند قابلیت تبدیل شدن به کشتارگاه صنعتی را دارد.

انتهای پیام/غ

توزیع گوشت در بیرجند نیازمند ساماندهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.