مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت:تالاب گاوخونی نیاز ثابتی به آب داردکه باید تامین شوداما این در حالی است که وزارت نیرو اعتقادی به حق‌آبه تالاب گاوخونی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان  امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به موضوع احتمال دستکاری دستگاه‌های پایش کیفیت هوای شهر توسط سازمان محیط زیست، اظهار کرد: حاضر هستیم همه این ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا در اختیار شورای شهر قرار گیرد تا این ذهنیت که سازمان محیط زیست اعداد را دستکاری می‌کند بر طرف شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با بیان این که به دلیل کمبود اعتبارات گاهی نمایشگرهای پایش کیفیت هوا را قطع می‌کنیم، بیان کرد: حتی گاهی مجبوریم برای برخی ایستگاه‌ها در تامین و نگهداری اولویت قائل شویم، این در حالی است که آن چه برای نگهداری این ایستگاه‌ها هزینه می‌شود برای شهرداری ناچیز است از همین رو اختیار شهرداری بودن ایستگاه‌ها می‌تواند برای مردم اصفهان مفید باشد.

وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد تا همه اطلاعات خود را در اختیار سازمان‌های متولی قرار دهد، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان هیچ اعتقادی به مطالعات محیط زیستی ندارند،  شیشه فروش مدیر کل بحران استان نیز خوب نامه‌نگاری می‌کند.

دانیالی با بیان این که در خصوص حق‌آبه تالاب گاوخونی مطالعات لازم انجام شده است، مطرح کرد: تالاب گاوخونی نیاز ثابتی به آب داردکه باید تامین شود، این در حالی است که وزارت نیرو اعتقادی به حق‌آبه تالاب گاوخونی ندارد که لازم است سازمان بازرسی در این خصوص ورود کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با اشاره به تبعات عدم احیای تالاب گاوخونی، تاکید کرد: قرار شده آن چه اتفاق افتاده را به سازمان بازرسی کشور گزارش دهیم، از نظر اقلیمی شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی بارش‌ها هستیم، این در حالی است که در بالادست چه در استان اصفهان و چه استان چهارمحال و بختیاری برداشت‌های خارج از توان رودخانه آن هم با مجوزهای قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان این که حق‌آبه محیط زیستی پس از شرب در اولویت دوم قرار دارد، یادآوری کرد: ورود سازمان بازرسی می‌تواند اثربخش باشد چرا که در بسیاری از این مجوزها، استعلامی از سازمان محیط زیست نشده است، قانون شعاع 50 کیلومتری هم در اصفهان رعایت نمی‌شود، هزار و 700 هکتار تحت عنوان انبار در نزدیکی اصفهان در اختیار فعالان صنعتی قرار گرفته است، در شهر اصفهان بیشترین واحدهای ریخته‌گری صنعتی و طلاسازی حضور دارند.

دانیالی با بیان این که تنها برای مبارزه با گرد و غبار، استفاده در صنعت و آبیاری فضای سبزغیرمثمر برون شهری مجوز استفاده از پساب صادر شده است، خاطرنشان کرد: متولی جلوگیری از استفاده غیر مجاز پساب، دانشگاه علوم پزشکی و جهادکشاورزی هستند، این در حالی است که شرکت آب منطقه‌ای واگذاری آب داشته است در حالی که سازمان حفاظت از محیط زیست مجوزی برای استفاده از پساب در کشاورزی نداشته است.

 

انتهای پیام/م

به دلیل کمبود اعتبارات گاهی نمایشگرهای پایش کیفیت هوا را قطع می‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.