معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز مطالعات ثبت ملی حمام و مدرسه روستای تاریخی ننه کران واقع در شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عصر امروز در بازدید از روستاهای گردشگری شهرستان نمین تصریح کرد: مطالعات ثبت حمام  و مدرسه تاریخی این روستا آغاز شده است.

وی افزود: علاوه بر این ثبت ملی چهار تپه تاریخی این روستا نیز آغاز شده و تکمیل پرونده ثبتی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: ثبت ملی زمینه ای برای صیانت ویژه از بناها و محوطه های تاریخی فراهم ساخته و فرصت دخل و تصرف از بنا را سلب می کند.

به گفته لطفی علاوه بر این آثاری که به ثبت ملی رسیده است فرصتی برای رونق گردشگری مناطق است و می تواند به عنوان یک جاذبه منجر به جذب و ماندگاری گردشگران شود.

وی افزود: در روستاهای استان آثار طبیعی و تاریخی متعددی وجود دارد که می تواند به ثبت ملی برسد و تحقق آن نیازمند تامین اعتبار و مطالعه جامع یک اثر و تولید مستندات است.

به گفته معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با توجه به تعدد آثار، آثاری که پرونده کامل و مطالعات جامعی داشته باشند با اولویت بررسی و بعد از تائید در اداره کل جهت ثبت ملی به سازمان ارسال می شوند.

انتهای پیام/ح

آغاز ثبت ملی چهار تپه تاریخی روستا ننه کران نمین

برچسب ها: ثبت ملی ، آثار تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.