ابوالفضل رفیع مدیر امور فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: موسیقی در انقلاب مانند سرود ملی اهمیت دارد و ما دوست داریم جشنواره امیرجاهد موجی در فرهنگ کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری دومین جشنواره‌ امیر جاهد، دوشنبه ۱۹ آذر در خانه موزه دکتر امیر جاهد برگزار شد.

نوربخش مدیر خانه موسیقی و رئیس شورای سیاست گذاری دومین جشنواره موسیقی امیر جاهد با بیان اینکه رفت و آمد فراوانی از سوی اهالی موسیقی با توجه به موقعیت جغرافیایی این مکان انجام می‌شود،گفت: خوشبختانه با همراهی شهرداری این مکان مورد استفاده‌ درست قرار گرفته است. یکی از کار‌های خوب در عرصه‌ موسیقی،برگزاری جشنواره است که ما در نهایت خود را ملزم به حمایت از جشنواره دانستیم.

ابوالفضل رفیع رئیس جشنواره و مدیر امور فرهنگی اجتماعی شهرداری با بیان سیاست‌های این جشنواره اظهار کرد: حوزه فعالیت‌های شهرداری در بحث فرهنگی، توجه به فرهنگ عمومی است و تلاشمان این است که به ایجاد بستر مناسب برای اعتلای فرهنگی کمک کنیم.

 مدیر امور فرهنگی اجتماعی شهرداری با بیان اینکه برای این مهم باید ارتباط و تعامل با انجمن‌های صنفی داشته باشیم،گفت: این ارتباط سبب استاندارد سازی فعالیت ما است.

وی با بیان اینکه خانه موسیقی با توجه به رویکردش و اینکه مرجع مهم صنفی است، مورد توجه ما هم قرار گرفت، ادامه داد:ما یک رخداد مهم با عنوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب داریم از این رو سعی کردیم که به این موضوع توجه کنیم چراکه موسیقی در انقلاب مانند سرود ملی اهمیت دارد؛ما دوست داریم این جشنواره موجی در فرهنگ کشور ایجاد کند.

مهدی بیدگلی در ادامه بابیان اینکه سال گذشته نخستین جشنواره در اینجا به شکل داخلی برگزار شد،گفت:امسال با کمک خانه موسیقی و معاونت فرهنگی شهرداری جشنواره را به صورت خارجی برگزار می‌کنیم. تک نوازی گروه نوازی و دو نوازی سه بخش اصلی جشنواره است.

بیدگلی با بیان اینکه تفاوت ما با دیگر جشنواره‌ها تنوع سنی شرکت کنندگان است،گفت: اگر کسی که حتی شش ماه آموزش دیده باشد، می‌تواند در این جشنواره حاضر باشد. در بخش دو نوازی، شرکت کنندگان می‌توانند از ساز کوبه‌ای به عنوان ساز سوم استفاده کنند و در گروه نوازی هم باید از یکی از ساز‌های امیر جاهد را استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما از ابتدای آذر ثبت نام را آغاز کرده ایم،گفت:متقاضیان تا ۱۵ دی‌ماه فرصت ثبت نام دارند. سرای محلات امکان ایجاد فضا برای تمرین هنرجویان و شرکت کنندگان را فراهم می کند و بررسی آثار به شکل تئوری انجام نمی‌شود.

بیدگلی با بیان اینکه نیمه اول بهمن امتحان حضوری خواهد بود،گفت: چهار روز اجرای گروه‌ها انجام می‌شود و اختتامیه در سالن ایوان شمس است.

رفیع درباره بودجه جشنواره گفت: با توجه به سر فصل هایمان بودجه را تعیین می‌کنیم و هنوز رقم دقیقی برای آن در نظر نگرفته ایم.

حمید رضا عاطفی در ادامه مراسم گفت: دبیر هنری جشنواره از من بار‌ها پرسیدند که چراخانه موسیقی با موزه امیر جاهد همکاری می‌کند. اینجا ظرفیت و استاندارد بالایی برای برگزاری این جشنواره‌ها و فعالیت‌های موسیقی داریم.

مهدی سبحانی قائم مقام این جشنواره در ادامه با اشاره به تاریخ فعالیت‌های موزه امیر جاهد گفت: ما در بخشی از فعالیت هایمان نکوداشت اساتید را داشتیم که مدال امیر جاهد را اهدا کردیم.

سبحانی گفت: مقاومت‌های زیادی برای برگزارنکردن جشنواره داشتیم اما تمامی برنامه‌های آموزشی را انجام می‌دهیم و ما در برنامه‌های خانه موسیقی هم مشارکت داریم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.