نمایشگاه ساز های اصیل موسیقی ایرانی با ارائه آثار علی روستا موزیسین جوان در کاخ سعد آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نمایشگاه ساز‌های اصیل موسیقی ایرانی با ارائه آثار علی روستا از یکم تاششم آذرماه در کاخ سعد آباد برگزار شد. 

این  دومین دوره نمایشگاه ساز‌های اصیل ایرانی بود که با هدف آشنایی جوانان علاقه‌مند به عرصه موسیقی اصیل کشور برگزار شد. روستا از سال ۱۳۸۶ مشغول به مطالعه و تحقیق راجع به خواص صوتی و فیزیکی انواع چوب‌ها است و به ساخت سه تار، تار، تنبک و دیگر ساز‌ها می‌پردازد.

نمایشگاهی با ارائه و فروش ساز برای هنرجویان

او از کودکی دوره‌های نوازندگی سه تار و ویلن را نزد خانواده و اساتیدی مانند طریقت، حقی و گودرزی گذرانده و علاقه‌مند به یادگیری ردیف موسیقی ایرانی بود.

از این رو با علی روستا گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

 دومین نمایشگاه سالانه آثار من  متشکل از تنبک ها، سه تار‌ها و تار ها بود که با همکاری گالری ملی صنایع دستی مجموعه کاخ سعد آباد برگزار شد و  اساتید فراوانی هم از این نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاهی با ارائه و فروش ساز برای هنرجویان

وی در خصوص برنامه‌های این نمایشگاه و مشکلات اجرایی آن گفت: ما به معرفی آثار پرداختیم و با توجه به اینکه بازدید برای عموم آزاد بود، بسیاری از هنرجویان با ما گفتگو می‌کردند و برخی هم سفارشاتی  داشتند.

روستا ادامه داد:برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به هر حال مشکلات خاص خودش را دارد، بسیار پر هزینه بوده و به تیم مجرب و مستعد نیاز دارد. که فقط به واسطه عشق به ساز و موسیقی و همراهی دوستداران این هنر فاخر، مشکلات برایمان هموار می‌ شود.

نمایشگاهی با ارائه و فروش ساز برای هنرجویان

وی با بیان اینکه ما از اساتید پیشکسوت دعوت و سعی کردیم تقدیری از آن‌ها داشته باشیم،گفت: امکان ملاقات با اساتید در این نمایشگاه فرصتی ناب برای هنرجویان بود. ما اجرای موسیقی زنده و بداهه نوازی موسیقی دستگاهی را در این نمایشگاه داشتیم که نگاهی به اشاعه فرهنگ موسیقی ایرانی باشد.

انتهای پیام/

نمایشگاهی برای ارتباط هنرجویان با اساتید موسیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار